scorecardresearch.com

Limak'ın torunları staja başladı

Aile şirketlerinin çok az bir kısmı üçüncü kuşakta ayakta kalabiliyor...

Aile şirketlerinin çok az bir kısmı üçüncü kuşakta ayakta kalabiliyor, bu Türkiye’de de geçerli, dünyada da... Aile içinde uyumu sağlamak zor iken, iki ortağın kurduğu şirketin üçüncü kuşağa doğru ilerlemesi büyük başarı olsa gerek.
Limak Şirketler Grubu’nun kurucuları Nihat Özdemir ile Sezai Bacaksız üniversiteden arkadaş. İki makine mühendisi, 1976’da şirketin temelini atıyorlar.
Limak Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sezai Bacaksız’a şirketin isminin anlamını soruyorum:
“İsim tesciline gittiğimizde, ikimiz de 28 yaşında genç çocuk. Memur, ‘dallı güllü isim koymayın’ dedi. Biz de makine kelimesinin önüne, arkasına ekler koyup, isim türetmeye çalışıyoruz. Lider kelimesinden li’yi bulduk.”
Nihat Özdemir’in eşi de aslında üniversiteden sınıf arkadaşları, ama kendi yolunda gidip, üniversitede hocalığı seçiyor.
Limak büyüdükçe iki ortak iş alanlarını bölüşüyor. Nihat Özdemir, çimento, enerji işlerinden sorumlu, Sezai Bacaksız da havalimanları, turizm. Grubun asli iş alanı inşaat işlerini de iki ortak bölüşüyor.
Bu arada çocukları da birlikte büyüyor. Nihat Özdemir’in
kızı Ebru Özdemir iş geliştirme, ihale işlerinden sorumlu, oğlu Batuhan enerji.
Sezai Bacaksız’ın iki oğlundan Serhan çimento, Serdar ise inşaat, iş geliştirme ve havacılık alanında çalışıyor.
Çocukların eğitimi de grubun faaliyet alanları ile örtüşüyor. Ebru ve Batuhan Özdemir ile Serdar Bacaksız inşaat mühendisi, Serhan Bacaksız işletme mezunu.
Aile şirketlerinde ‘kurumsallaşma’ adına, ikinci kuşağın ‘dışarıda’ staj yapıp, iş hayatını tanıması ve daha sonra şirket çalışması tavsiye edilir.
 Ebru Özdemir, “Şirket hızla büyürken, fırsatımız olmadı” diyor ve ekliyor: “Bizler de zaten en tepeden başlamadık. Batuhan, Serdar şantiyede işe başladı,
Serhan otelde. Biz stajlarımızı şantiyelerde yaptık.”
Şimdilerde torunlar staja başladı lafı aslında işin esprisi. Torunlardan en büyüğü yedi yaşında, Ebru Özdemir’in evladı en küçüğü
16 aylık.
Onlar da birlikte büyüyor ve dedelerinin kurduğu şirketlere gelip, havayı kokluyor.
Limak’ta başka akrabalar da iş başında. Ebru Özdemir’in dayısı Haldun İyidil, Limak İcra Kurulu üyesi ve Limak İnşaat’ın uluslararası projelerden sorumlu Genel Müdürü. Nihat Özdemir’in kardeşleri de farklı şapkalarla iş başında. Aynı şekilde Sezai beyin akrabaları da.
Ebru Özdemir, “Biz de doğal kurumsallık oluştu” diyor. Bunda en büyük etken iki ortağın herkese eşit mesafede davranıyor olması. Bir de şu kural varmış: Kimsenin tek başına makam odası yok.
Bütün çocuklar odalarını başkalarıyla paylaşıyor.
Doğal kurallar olmasa, 20 bine yakın çalışanı olan dev bir grup yaratılabilir miydi!

Uçakta bir casus!
Kosova’ya yeni Priştina Uluslararası Havalimanı’nı kazandıracak olan Limak Grubu’nun imtiyaz sözleşmesini imzalaması için Priştina’ya özel uçakla giderken tanıştım Anadolu Jet’in Genel Müdürü Sami Alan ile.
“Hayrola ajanlık mı yapıyorsunuz?”
“Hay Allah, kötü yakalandım!”
Limak Grubu’nun kiraladığı uçak, Bora Jet’in.
Havacılık sektörüne çok yeni adım atan, modern ‘pırpır’ uçaklarıyla gayet güvenli yolculuk vadeden Bora Jet, diğer havayolu şirketlerinin uçmayı tercih etmediği illerde hizmet veriyor. Misal İstanbul Sabiha Gökçen’den, uluslararası havalimanı niteliğine kavuşan ve geçen haziranda hizmete giren Edremit’e her gün sabah-akşam iki sefer düzenliyor.
Sami Alan, “Bildiğim kadarıyla Sabiha Gökçen-Edremit, Bora Jet’in en karlı hattı oldu.
Biz de Ankara’dan Edremit’e sefer başlattık. Bora Jet de, Ankara’dan da uçuş yapıyor ama biz olduğumuz için zorlanıyor. İstanbul bizim jestimiz oldu” diye anlatıyor.
İstanbul’dan Priştina’ya giderken gündemimiz bu hat. THY, haftada 9-10 sefer yapıyor. Bilet pek de ucuz değil, 400 avro kadarmış.
Oysa gidiş-gelişler epey fazla. Her gün 9-10 kadar da otobüs seferi varmış.
Sami Alan, ‘patron THY’den yeşil ışık bekliyormuş. İzin gelirse Anadolu Jet de Priştina seferlerine başlayabilecek.

http://www.radikal.com.tr/101415910141590

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.