10. Kırmızı yenilikler ve sürprizlerle başlıyor

Bu yıl 1 Kasım 2011-31 Aralık 2012 tarihler arasında yayınlanan reklamların katılacağı Kırmızı Ödülleri'nin son başvuru tarihi 4 Ocak.
10. Kırmızı yenilikler ve sürprizlerle başlıyor

Geçtiğimiz hafta Salı akşamı Adana’da ödül töreni düzenlenen Kırmızı Bölge’den sonra şimdi sırada ulusal boyuttaki Kırmızı Ödülleri var. Katılım dönemi 5 Aralık, Çarşamba günü başlıyor.

Kırmızı’ya bu yıl, 1 Kasım 2011-31 Aralık 2012 tarihler arasında ilk kez yayınlanan reklamlar katılacak. Son başvuru tarihi 4 Ocak 2013. Ödül töreni ise 28 Şubat 2013, Perşembe akşamı düzenlenecek.

Bu yılın Kırmızı için farklı bir anlamı var çünkü hem yarışmanın 10. yılı hem de bazı önemli yenilikler söz konusu. Bu yenilikleri üç ana kalemde özetlemek mümkün.

1. Dijital medya kategorileri
2. Sektör oylaması
3. Yarışma dönemi

Geçmiş yıllarda tek bir kategori ile temsil edilen dijital medya bu yıl dört yeni kategori ile çok daha kapsamlı yer alıyor. Bu yeni kategoriler sayesinde basını ve dijital medyayı birlikte kullanan iletişim faaliyetleri yarışma içeriğinde geniş bir yelpazede yer alabilecek. Söz konusu yeni dijital medya kategorileri şunlar:

- Dijital Entegrasyon
- Sosyal Mecra Entegrasyonu
- Tablet Reklam Uygulaması
- Mobil Reklam Uygulaması

Katılımcılar da değerlendirmeye dahiller

Kırmızı’nın 10. yılında diğer önemli bir yenilik yarışmaya katılan işlerin değerlendirilme sürecine sektörün de dahil olması. Kırmızı’ya iş göndererek yarışmada yer alacak her ajans aynı zamanda ödül kazanacak işlerin belirlenmesinde de söz sahibi olacak.

Bugüne kadar sadece jürinin gerçekleştirdiği değerlendirme sürecinde bu yıl yarışmaya katılan her ajans ön elemede bir oy sahibi olacak. Ajanslar kendilerine atanacak şifre ile ön eleme sayfasına girecekler ve kendilerine ait işler hariç diğer tüm çalışmalara oy verecekler.

Herhangi bir iş ön elemede jüri tarafından elenmiş ancak sektör oyları ile geçmişse, sektör değerlendirmesi dikkate alınarak ikinci aşamada jürinin önüne tekrar gelecek. Bu sayede, yüzlerce reklamın incelenmesini gerektirdiği için başarılı bir işin jürinin dikkatinden kaçma olasılığı önlenmiş olacak. Ayrıca katılımcılar değerlendirme sürecinin parçası olarak Kırmızı’da daha aktif yer alabilecekler.

Tabii bu sistemin başarıyla işleyebilmesi için katılımcı ajansların sürece katılmaları büyük önem taşıyor. Matematiksel açıdan herhangi bir hataya izin verilmemesi için sektör değerlendirmesine katılımcı ajansların en az yarısının katılması şartı aranacak. Bir çalışmanın ön elemeyi geçmesi için de oy kullanan ajansların en az üçte birinin “evet” oyu vermiş olması yeterli kabul edilecek.

Bu yılın üçüncü önemli yeniliği ise Kırmızı’ya katılacak işlerin yayın dönemi ile ilgili. Geçmişte Ekim-Kasım dönemi kapsanırken bu yıldan itibaren süre yıl sonuna uzatıldı. Yani 31 Aralık 2012 tarihine kadar yayınlanmış işler Kırmızı’ya katılabiliyor. Önümüzdeki yıldan itibaren yayın dönemi yıl başı ve sonuna çevrilerek takvim yılı kapsanmış olacak. Bu sayede Kırmızı belli bir yılın en iyi basın reklamaları tanımını daha rahat taşıyacak.


 

Özel logo ve kampanya

Kırmızı’nın 10. yılında bazı görsel yenilikler de var. Örneğin, bu yıla özel bir logo çalışıldı. Reklam kampanyası ise sürpriz. Henüz yayını başlamadığı için fazla detaya girmeden Kırmızı’nın ajansı Klan ve kampanyanın fotoğraf çekimlerini gerçekleştiren Rprenseter’ın müthiş bir iş çıkardıkları söylenebilir. Alkışın en büyüğü ise kampanyada yer alan “cast”a ait. Onların özverili katkıları olmasaydı, Kırmızı’nın 10. yıl kampanyası bu kadar başarılı olmazdı.

Sürprizlerin en büyüğü ise 28 Şubat’ta yapılacak ödül törenine saklı. Bu yıl hem Kırmızı’da ödül kazanacak 2012’nin en iyi basın reklamları hem de Kırmızı’nın 10. yaş günü kutlanacak.