2013'de güçlü büyüme

Global reklam pazarının 2013'de yüzde 5,8 büyümesi öngörülüyor.
2013'de güçlü büyüme

Medya planlama ve satın alma şirketi Carat, global reklam pazarının güçlü bir büyüme oranı elde edeceğini açıkladı. Yapılan açıklamada 2011 ve 2012 verileri revize edilirken, önümüzdeki yılın büyüme oranı yüzde 5,8 olarak tahmin edildi.

Carat bu yıl içinse global büyüme oranını yüzde altı olarak tahmin ediyor. Öte yandan Reklamcılar Derneği, 2012 için Türkiye pazarının tahmini büyümesini %15 bandında öngörüyor. Bu verilere göre Türkiye, 2012 yılında global pazarın büyüme oranının iki katından fazla büyüyecek.

Carat tahminlerine göre, dijital reklam yatırımları global ölçekte ilk kez önümüzdeki yıl gazete mecrasının reklam gelirinin önüne geçecek. Çeşitli Batı pazarlarında dijital mecra son bir iki yıldır gazeteleri geçerek televizyonun ardından ikinci en fazla reklam yatırımı yapılan mecra olsa da global ölçekte ikinci sıraya henüz tırmanmadı. Bu gelişmenin önümüzdeki yıl olması bekleniyor.

Türkiye’de de dijital mecra, Reklamcılar Derneği’nin verisine göre yüzde 7,97 pazar payı ile üçüncü sırada. Ancak bu pay sadece “display” reklamları kapsıyor, internette “arama” ve “classified” reklam harcamalarını içermiyor. bu iki kalemin dahil edilmesi durumunda Türkiye’de de dijital mecra ikinci sırada olabilir.

Carat’ın 2013 için tahmin ettiği yüzde 5,8’lik güçlü büyüme, global pazarın 2011’de kendini toparlaması ve bu olumlu trendin 2012’de de süreceği beklentisini yansıtıyor. Bu arada, ABD Başkanlık seçimi, Yaz Olimpiyatları ve UEFA Avrupa Futbol Kupası nedeniyle 2012 büyüme oranını yüzde altıda tutuluyor.


Aegis Group CEO’su Jerry Buhlmann
Carat’ın dahil olduğu Aegis Group CEO’su Jerry Buhlmann, şirketin global tahmin ve beklentileri hakkındaki yazılı açıklamada şu yorumu yaptı:

“Carat’ın son reklam harcamaları öngörüleri cesaret verici. Sadece 2012’de güçlü bir büyüme elde edileceğini teyit etmekle kalmıyor, aynı zamanda global bir etkinliğin olmadığı 2013 için de küresel reklam pazarınının bu yılki güçlü performansın üzerine inşaa edeceğinin beklendiğini gösteriyor. Bu büyüme tahminleri, çoğu firmanın reklam yatırımını üzeri ilk çizilen kalemler arasında görmekten vazgeçtiğini gösteriyor.

“Carat’ın verileri ayrıca iki uzun vadeli trendin sürdüğünü de gösteriyor. Dijital, 2013 yılında güçlenmeye devam edecek. Dijitalin gazete mecrasını ilk kez geçecek olması, tüketicilerin online video ve sosyal medyaya olan talepleri ile mobil internet erişiminin gittikçe yaygınlaşmasından yakıt buluyor. Bir diğer nokta ise küresel pazarın iki farklı viteste ilerliyor olması. Gelişmekte olan pazarların büyüme oranları gelişmiş pazarlarınkinden çok daha büyük bekleniyor.”