Geleceğin tüketicisi ve pazarlama reçetesi

Fütürist Mike Walsh, geleceğin tüketicisini anlamak için iPhone nesli çocukların davranışlarına bakmayı öneriyor.
Geleceğin tüketicisi ve pazarlama reçetesi

Görsel: Mike_Walsh.jpg

Fütürist, yazar, dijital gelecek uzmanı ve konuşmacısı Mike Walsh, geleceğin tüketicilerini anlamak için özellikle “iPhone nesli” adını verdiği çocukların alışkanlıklarını izlemek ve onlardan ilham almak gerektiğini vurguluyor.

Mike Walsh’un iPhone nesli çocuklar hakkındaki tespiti şöyle:

“Çocuklarınızı anlamak için daha çok zaman ayırın. 2007’den sonra doğan çocukların davranışlarını özellikle takip edin. Steve Jobs ilk iPhone’u o yıl tanıtmıştı. Dolayısıyla o nesil ilk web tecrübesini telefon veya tablet cihaz ekranlarında yaşadı. Onlar klavye veya fare kullanmadılar, işlerinin ekrana dokunarak halletiler; Kinect XBOX’a ellerini sallayarak oyun oynadılar, uygulamalara erişmek için Siri’nin ses tanıma özelliğinden yararlandılar.”

Walhs, bu kuşağın tüketici olarak nasıl düşüneceği, davranacağı ve karar alacağının çocukluk döneminde maruz kaldıkları yıkıcı teknoloji tarafından şekillendirileceğini belirtiyor. Diğer ülkelere oranla genç nüfusun daha çok olduğu, akıllı telefon ve sosyal medya uyumunun daha yüksek olduğu Türkiye’de bu kuşağı anlamanın özellikle önemli olduğunu vurguluyor.

Walsh tarifini yaptığı iPhone nesli tüketicilere odaklanılmasına öncülük eden gelişmeyi Japonya örneği ile açıklıyor:
“Genç tüketicilerin ve özellikle genç kızların tüketicilere yönelik pazarlamayı Japonya’da nasıl şekillendirdiğini yıllardır hayranlıkla izliyorum. Sanırım aynısı dünyanın her yerinde genç, mobil merkezli tüketiciler için de geçerli olmaya başladı. Hangi markaların moda olacağı, hangi platformların Facebook’un yerini alacağı ve eninde sonunda hangi firmaların gelecekte ayakta kalacağında, bu genç kuşak çok etkili olacak. Yeni kuşağı bu derece güçlü kılan en temel sebep, gelecekte tüm tüketicilerin sergileyeceği davranışı bugünden yaşıyor ve soluyor olmaları.”

Firmalara 2 öneri
Geleceğin tüketicisini bu şekilde tarif eden Walsh’un bu tüketiciye hazır olmak isteyen firmalara bugün gerçekleştirmeleri gereken iki önerisi var.

“Öncelikle firmalara beklemek yerine denemelerini öneririm. Elbette, eğer beş yıl beklerseniz birileri dijital platformları kullanarak müşterinin nasıl kazanılacağının doğru yolunu bulacaktır. Beklemenin gerçek maliyeti, hata yapmamış olmak değil; aksine pazar lideri olmayı sağlayacak tecrübeyi edinme fırsatını kaçırmaktır.

Walsh’un pazarlamacılara ikinci önerisi, dijital devrimin kalbindeki veriyi, doneyi, bilgiyi iyi anlamaları. “Günümüzde artık her şey takip edilebiliyor, ölçülebiliyor, rakamlara dönüştürülebiliyor. Amazon şirketinin müşterilerini nasıl yakaladığını iyi görmek lazım. Amaç hiçbir zaman ne kadar çok Twitter takipçisi veya Facebook beğenisi kazanıldığı olmamalı. Pazarlamanın geleceğinde bilim var. Ayakta kalmak isteyen firmalar pazarlama departmanlarına daha fazla veri bilimci ve teknolojiden çok iyi anlayan insanlar çalıştırmak zorunda.

Mike Walsh, MCT Danışmanlık tarafından 5-6 Aralık tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilecek olan “Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi”ne konuşmacı olarak katılacak.