Jüri toplantısı notları

Kırmızı Ödülleri'nin belirlendiği jüri toplantısının perde arkası.
Jüri toplantısı notları

Kırmızı Ödülleri’nin jürisi, bu kış yaşadığımız en sert günlerden birinde, 9 Şubat’ta Ceylan InterContinental İstanbul’da toplandı.

Sabahın ilk saatlerinde başlayan tipi nedeniyle jüri üyeleri Taksim’e ulaşmakta zorluk çektiler. Bu nedenle sabah 09:00’da başlaması planlanan toplantı ancak bir saat gecikmeyle start alabildi. Buna rağmen toplantıya başladığımızda iki üye henüz gelememişti. Onların da 11:00’e doğru otele varmasıyla jüri çalışmasını eksiksiz sürdürdü.

Bu yılın Kırmızı jürisinde başkanlığı DDB&Co.’nun ajans başkanı ve yaratıcı yönetmeni Karpat Polat yaptı. Başkan dışında jüride 14 üye vardı fakat toplantı sabahı Rafineri’den gelen telefonla Aslı Yorgancıoğlu’nun yurt dışına gittiğini ve dolayısıyla toplantıya katılamayacağını öğrendik. Sonuç olarak jüri, başkan dahil 14 kişiden oluştu. Çift sayıda üye bulunması zaman zaman sorun yaratsa da eşit oy bölünmesi durumlarında üyelerin birbirlerini iknası ile problem aşıldı.

Jüride şu isimler vardı: Jüri başkanı Karpat Polat (DDB&Co. İstanbul), Alper Üner (Grey İstanbul), Ayhan Ölçer (Borusan), Bahadır Demir (Mey İçki), Kırmızı Bölge jüri başkanı Cihan İşbaşı (Graphx), Elif Önay (DraftFCB), Emre Noyan (Lowe Tanıtım Hizmetleri), Güven Borça (Markam Danışmanlık), Hakan Yeğen (Innocean Worldwide Türkiye), İdil Akoğlu Ergülen (Markom Leo Burnett), Metin Aşçıoğlu (Euro RSCG), Murat Akdağ (Migros), Seba Gacemer (Eviya), Yıldız Dağıstani (Aegis Grup).

Jüri bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı dahil 41 ödülün sahibini belirlemek için çalıştı. Toplantıya kategori sıralamasının ortasından, 18 numaralı “Banka & Bankacılık Hizmeti” reklamlarından başlayıp sona doğru ilerledik. Bu etap bitip, ilk kahve molasını verdiğimizde, jüri medya kategorilerinde katılmış işlerin orijinallerini inceleme fırsatı buldu. Ardından kategori listesinin başına dönüp ilk sıradan ortaya kadar geldik. Öğle yemeği saati geldiğinde jüri değerlendirme sürecinin birinci aşamasını tamamlanmış oldu.

Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl 590 reklam içeren 469 başvuru yapıldı. Tüm bu işler jüri toplantısından bir hafta önce online ön elemeye tabi tutulmuştu. Ön elemede işlerin yaklaşık üçte biri elendi. Dolayısıyla jüri toplantısının ilk aşamasında 447 reklam değerlendirildi.

Toplantı sabahı, öğle yemeğine kadar olan değerlendirmede jüri uzaktan kumanda cihazlarıyla her işe 10 üzerinden not verdi. Verilen notların ortalaması alındı, 6,0 ve üzeri not alan her iş finalist kabul edilerek bir sonraki aşamaya geçti.

Hızlı bir öğle yemeğinin ardından jüri yeniden çalışmaya başladı. Bu sefer artık projeksiyon cihazı, perde ve uzaktan kumanda aletleri değil, işlerin büyük boy basılı halleri kullanıldı.

Her kategoride 6,0 ve üzeri not alan reklamlar toplantı salonuna getirildi ve jüri bunların üzerinde tartışmaya başladı. Tartışma genellikle, başkanın yönlendirmesiyle üyelerden birinin yüksek not verdiği işi neden beğendiğini anlatması ile başladı. Bunu diğer üyelerin yapılan yoruma katılan veya karşı çıkan görüşleri takip etti. Tartışmada belli bir noktaya gelindiğinde el kaldırma yöntemiyle kategori birincisi, yanı Kırmızı sahibi belirlendi.

Bütün bu tartışmalar içersinde jüri bazı işlerin katıldığı kategoriyi değiştirme, bazı kategorilerde çift ödül verme veya hiç ödül vermeme kararı aldı. Bunların detayları, işin heyecanı kaçmaması için burada değil, ödül töreninde açıklanacak.

Açık tartışma aşaması tamamlandıktan sonra sıra son etap olan büyük ödül Kıpkırmızı’nın belirlenmesine geldi. Bu arada saat 20:00 olmuş ve akşam yemeği saati gelmişti. Otelden gelen soğuk sandviçler ve meşrubat eşliğinde tüm kategori birincileri salona getirildi.

Jüri birincileri uzun uzun tekrar inceledi. Sonra herkese birer parça kağıt dağıtıldı ve iki Kıpkırmızı adayı yazmaları istendi. Toplanan kağıtlar açılıp yazılan adaylar flip-chart’a yanlarında aldıkları oy adediyle birlikte not edildi. Çıkan listede sadece bir veya iki kez yazılmış olanlar silinerek bir kısa liste oluşturuldu. Sonra jüriden bu kısa listeden tek bir Kıpkırmızı adayı belirleyip yazmaları istendi.

Oluşan yeni listede en yüksek oy alan iki iş Kıpkırmızı’nın en güçlü adayları olarak ortaya çıkmış oldu. Ve jüri bu iki iş üzerinde hararetli bir tartışmaya başladı. Bir saati aşkın süren tartışma sonucunda saatler 22:30’u gösterirken jüri kararını vermiş ve 9. Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde büyük ödül Kıpkırmızı’nın sahibini belirlemişti.

Yoğun geçen 12 saatlik mesai, şampanyaların patlatılması ve kısa bir kutlama ile son buldu. Şimdi sırada bu yılın son aşaması, 29 Şubat’ta Hilton Convention Center’da düzenlenecek törende ödül sahiplerini sektör önünde alkışlamak var.