Jürinin işi bu yıl gerçekten çok zor

3. Kırmızı Bölge'ye 10 farklı ilden 49 reklam ajansı, 400'ü aşkın reklam içeren 327 başvuru ile katıldı.

Bu yıl 3.’sü düzenlenen ve sadece İstanbul dışında faaliyet gösteren reklam ajanslarına açık olan Kırmızı Bölge Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ne 400’den fazla reklam içeren 327 başvuru gerçekleşti.

Kırmızı Bölge kapsamında gerçekleştirilen Radikal Canlı Kırmızı yarışması ve katılımın sürdüğü Hürriyet Özel Ödülü kategorisi de dikkate alındığında, bu yıl yarışmanın 500’e yakın reklam kapsayacağını söylemek yanlış olmaz.

İller bazında katılım dağılımına bakıldığında 49 ajansın 10 farklı ilin reklam sektörünü temsil ettiği görülüyor. Bu iller arasında katılımcı ajans sayısı ile ilk 3 sırayı Ankara, İzmir ve Bursa alıyor. Bu dağılımın kentlerin reklam pazarı büyüklüğünü yansıttığını söylemek mümkün. Sadece Antalya ve Adana’nın pazar hacmine oranla Kırmızı Bölge’de temsiliyeti zayıf kalmış.


Bu yıl yarışmada toplam 26 ödül mevcut. Bunlarda biri büyük ödük Kıpkırmızı Bölge, ikisi özel kategori (Radikal Canlı Kırmızı ve Hürriyet Özel Ödülü), geri kalan 23 tanesi ise kategori birincilikleri.

Yarışmanın 23 kategorisi arasında en fazla katılım 20 ajanstan 40 başvuru ile Kurumsal İmaj’a yapılmış. Bu kategori hem en fazla başvurunun yapıldığı hem de en fazla ajansın yer aldığı dal olmuş. Katılım adetleri açısından yapılan toplam başvurunun yarısından fazlası (%54,13) altı kategoride yoğunlaşıyor. Geri kalan katılım (%45,87) diğer 17 kategoriye dağılmış.

Kırmızı Bölge ilk kez bu yıl 4 ilave kategori ile dijital medyayı da kapsadı. Eklenen bu yeni dijital medya kategorilerinden ikisine hiç katılım yok. Aşağıdaki tabloda kategoriler bazında katılan ajans ve başvuru adetlerini görmek mümkün. 

Kırmızı Bölge’nin takviminde şimdi sırada, jürinin değerlendirmesini yapıp ödül sahiplerini belirlemesi var. İlk etapta internet üzerinden 12-14 Kasım arasında ön eleme yapacak olan jüri, ardından 20 Kasım’da Ankara’da toplanıp her kategorinin birincisini ve bu birinciler arasından da büyük ödül Kıpkırmızı Bölge’nin sahibini belirleyecek.

Ayrıca bu yıl ilk kez yapılan uygulama ile yarışma katılımcısı tüm ajanslar da ön eleme sürecine katılıyorlar. Jürinin ön elemesi ile aynı zamanda gerçekleşecek “sektör değerlendirmesi” ödül sahilerinin belirlenmesinde katılımcı ajansları da söz sahibi yapıyor.

Yarışmaya katılan tüm işleri ön eleme döneminin tamamlanmasından sonra kirmiziodulleri.com sitesinde görmek mümkün.

Ödül sahiplerinin açıklanacağı 3. Kırmızı Bölge Ödül Töreni, 27 Kasım 2012 tarihinde Adana’da düzenlenecek.