Kırmızı Ödülleri'nin ön eleme sonuçları belli oldu

Jüri ve katılımcı ajanslar tarafından yapılan ön eleme sonucunda, 10. Kırmızı Ödülleri'ne yapılan 613 başvurunun 526'sı ön elemeyi geçti.

10. Kırmızı Ödülleri’nin sonuçlarının açıklanacağı ve son bir yılın en yaratıcı reklamlarının ödüllendirileceği güne hızla yaklaşıyoruz. Maçka’daki Küçükçiftlik Parkı’nda 28 Şubat akşamı düzenlenecek ödül töreninde hem Türk reklam endüstrisinin yaratıcılığı onurlandırılacak hem de Kırmızı’nın 10. yaşı kutlanacak. Ödüllerin sahiplerine verileceği törenden sonra 10. yaş kutlaması, Kırmızı’nın 2003’deki lansman partisinde de sahne alan MFÖ konseri ile başlayacak.

Bu arada, bir yandan ödül töreni hazırlıkları sürerken diğer yandan yarışmaya katılan işlerin değerlendirme sürecinde de ilk aşama tamamlandı. İlk kez bu yıl ödül sahiplerinin belirlenmesinde jürinin yanı sıra ödül için rekabet eden yarışma katılımcısı ajanslar da söz sahibi oldular.

Ön eleme süreci hem Kırmızı jürisi tarafından hem de katılımcılar tarafından gerçekleştirildi. Bu iki grubun ayrı ayrı değerlendirmesinden geçer not alan çalışmalar, bir sonraki aşamaya kaldılar. Yarışmaya yapılan 613 başvurunun 613’ü ön elemeyi geçti.

Bir işin ön elemeyi geçmesi için iki değerlendirmeden birinden geçmesi yeterli kabul edildi. Örneğin, bir iş jüri tarafından elenmiş ancak katılımcılar tarafından geçer oy almışsa, o işin ön elemeyi geçtiği kabul edildi. Aksi durumda da yani katılımcı oylarıyla elenmiş fakat jüriden geçer oy almış işler de ön elemeyi geçtiler. Ön elemeyi geçmek için kullanılan oyların üçte birinden “evet” lmak yeterliydi.

Ön eleme sonuçları kategori bazında değerlendirildiğinde dokuz kategorideki tüm işlerin ikinci aşamaya geçtiği görülüyor. Ön elemede en fazla fireyi ise başvuruların yarıya yakınının elendiği “Dijital Entegrasyon” kategorisi vermiş.

Jürinin zor işi

Şimdi sırada jürinin 11 Şubat’ta toplanıp ön elemeyi geçen işleri değerlendirmesi ve her kategoride ödül sahiplerini; bu kategori birincileri arasından da büyük ödül Kıpkırmızı’nın sahibini belirlemesi var.

Ön eleme internet üzerinden yapılmıştı. Ödül sahiplerinin belirlenmesi içinse jüri üyeleri bir araya gelecekler. Jürinin toplanarak yapacağı değerlendirme de birkaç aşamadan oluşuyor.

İlk aşamada jüri üyeleri uzaktan kumanda cihazları ile perdeye yansıtılacak işleri 10 üzerinden notlayacaklar. Notlama sonunda 6,0 ve üzeri alan işler finalist kabul edilecek ve ikinci aşamaya geçecek.

İkinci aşamada jüri, işlerin orijinalleri üzerinden ama bu sefer açık tartışma yöntemi ile değerlendirme yapacak. Jüri tarafından değiştirilmediği takdirde 6,0 barajını aşan her iş teker teker ele alınacak ve aralarından başarı belgesi ve kategori birinciliği olan Kırmızı verilecek.

Her bir kategori için bu işlem de tamamlandıktan sonra bütün birinciler tekrar jüri önüne getirilecek. Bu sefer önce gizli oyla her jüri üyesi bir kağıda Kıpkırmızı adayı iki işi yazacak. Bu oylar sayılacak ve en düşük adette olanlar listeden çıkarılacak.

Kalanlar tekrar gizli oylamaya tabi tutulacak fakat jüri üyelerinden bu aşamada tek Kıpkırmızı adayı yazmaları istenecek. Verilen oylar sayılacak, en düşük adette çıkanlar elenerek son aşamaya varılacak. Bu noktada artık Kıpkırmızı adayı en fazla iki veya üç iş kalmış olacak ve jüri büyük ödülün sahibi için açık tartışma ile görüşmeye başlayacak.

Sabah 9’da başlayacak bu mesai tahminen 10-12 saat sürecek. Zorlu ve yoğun bu görevi üstlenen 10. Kırmızı Ödülleri jürisi, BBDO Türkiye’den Haluk Sicimoğlu başkanlığında toplanacak. Jürinin üyeleri ise şu isimlerden oluşuyor:

• Ahmet Akın (Leo Burnett)
• Akan Abdula (Grey İstanbul)
• Alpay Alptekin (Turkcell)
• Arkın Kahyaoğlu (Alameti Farika)
• Boran Erem (Frög)
• Burak Günsev (Wanda)
• Çiğdem Belgutay (Türkiye Finans)
• Gökhan Erol (Medina Turgul DDB)
• Haluk Erkmen (Puck)
• İsmail Seval (Concept)
• Levent Kömür (Mey İçki)
• Melda Tamtürk Barkın (Y&R Reklamevi)
• Murat Dorkip (Rekmay)
• Selim Okutur (Toyota)
• Tibet Sanlıman (Vietnam)
• Yaşar Akbaş (Happy People)

Daha önce jüride görev alan Mete Soğuksu, CEO’luğunu yürüttüğü medya ajansının MG-Initiative adını alarak IPG ile çalışmaya başlama sürecinin yarattığı yoğunluk nedeniyle jüriden çekildi.