Kırmızı'ya katılan işleri sektör de değerlendirecek

Yarışmaya katılan ajanslar ön eleme sürecinde de bulunarak, ödüllerin hangi reklamlara verileceğinde söz sahibi olacaklar.
Kırmızı'ya katılan işleri sektör de değerlendirecek

Birkaç gündür dikkatinizi çekmiş olabilir, gazetelerde Kırmızı Ödülleri’nin reklamları yayınlanıyor. Geçmiş yıllardaki Kırmızı kampanyalarındaki gibi markalara reklam hazırlayanlar yine reklamın konusu oldular.

Sektörün yakından tanıdığı reklamcılar hem Kırmızı’nın 10. yaşını kutlayan hem de bu yılki yarışmaya katılımın başladığını duyuran reklamlarda başroldeler. Kırmızı’nın ajansı Klan’ın geliştirdiği kampanyanın yapımını reklam fotoğrafçılığı merkezi Rpresenter üstlendi.

Konusu reklamcıların kendisi olan bir kampanyanın tercih edilmesinin arkasında, Kırmızı’nın ilk günden beri kendini yerleştirdiği konum yer alıyor. Yarışmadan ödül törenine, dergisinden üniversiteler, Reklamcılık Derneği ve Vakfı ile ortaklaşa yapılan projelere kadar, Kırmızı’nın her adımının merkezinde sektör çalışanı yer alıyor. Büyük olasılıkla Kırmızı’nın bu duruşu nedeniyle kampanyaya katılmaya davet edilen reklamcıların birkaçı hariç hepsi, bunu bir katkı anlayışıyla kabul ettiler.

Kırmızı’nın sektöre yakın olmak, sektör çalışanlarının aktif katılımını sağlamak, sektörle birlikte hareket etmek amacına sadece reklam kampanyası hizmet etmiyor. Bu yıl önemli bir adım daha atıldı ve Kırmızı’ya katılacak her ajans için aynı zamanda ödül kazanacak işlerin belirlenme sürecinin parçası olacakları bir yöntem geliştirildi.

Sektör değerlendirmesi

Sektör değerlendirmesi adı verilen bu yöntem, her ajansı bir jüri üyesi gibi ön değerlendirmeye dahil edecek.

Kırmızı’da ödül kazanan işlerin belirlenmesi yani jürinin değerlendirmesi dört aşamalı bir süreçten oluşuyor. İlk aşamada yarışmaya katılan bütün işler online ön elemeye tabi tutuluyor. Bu eleme jüri toplanmadan, her jüri üyesinin kendi başına yaptığı bir değerlendirme. Bilgisayarlarından Kırmızı’nın ön eleme sayfasına girip her iş için “evet” veya “hayır” oyu veriyorlar. Kullanılan toplam oyların en az üçte birinden “evet” almış her iş ön elemeyi geçiyor.

Kırmızı’nın ilk yıllarında ön eleme yoktu. Yarışmaya katılan bütün çalışmalar jüri toplantısında değerlendirmeye dahil olurdu. Yıllar içersinde katılım sayısının artması ve üç haneli rakamlara ulaşması ön elemeyi zorunlu kıldı. Ön eleme uygulanmayan son jüri toplantısının dokuzda başlayıp ertesi sabaha karşı dörtte bitmesi de bu kararda etkili olmuştu.

Alternatif bir yöntem jüri değerlendirme süresini iki güne çıkarmak olabailir ancak bu yolun da başta 18-20 üst düzey yöneticiyi işlerinden iki gün koparmak olmak üzere başka zorlukları söz konusu.

Sonuç olarak Kırmızı, daha iyi bir yöntem bulunana kadar, ön eleme sistemi ile ileriliyor. Bu arada sistemi iyileştirmek, şeffaflaştırmak, oy sayısı çokluğunun getireceği istatistik doğrulama ile hata payını en aza indirmek için sektör değerlendirmesi yapılacak.

Blok oylama ve herhangi bir ajansın oyunun diğerlerinden daha ağırlıklı olmasını engellemek amacıyla ön elemeye katılım hakkı her yarışmacı ajans için geçerli ve tek oy bazında planlandı. Yani Kırmızı’ya tek bir iş gönderen de 100 iş gönderen de ön elemede bir oy hakkına sahip. Ayrıca ön elemede ajanslar yarışmaya gönderdikleri kendi işlerine oy veremeyecekler. Kendi işlerine oy vermeleri elektronik olarak engellenecek.

Hata riski azalacak

Sektör değerlendirmesinin en önemli katkılarından biri, jürinin ödüle değer bir işi gözden kaçırma olasılığını azaltacak olması. Çünkü jürinin elediği bir çalışma eğer sektör değerlendirmesinden geçerse, jürinin toplanarak devam edeceği aşamalara dahil edilecek.

Geçmiş yıllarda ödüle değer işin ön elemede gözden kaçma riskine karşı her jüri üyesine joker hakkı veriliyordu. Tüm işleri gören üyeler devam eden aşamada başarılı olduğunu düşündüğü ama elenmiş bir çalışmayı değerlendirmeye geri çağırabiliyordu. Şimdi sektör değerlendirmesi sayesinde joker uygulamasına çok daha az başvurmak gerekecek.

Burada önemle vurgulanması gereken en önemli noktalardan biri Kırmızı katılımcılarının sektör değerlendirmesine gösterecekleri ilgi ve ayıracakları zaman. Her yıl Kırmızı’ya katılan 80-100 firmanın en az üçte ikisinin sektör değerlendirmesine katılması gerekir ki istatistiksel açıdan anlamlı olsun.