Yeni vizyon reklamda 1 milyar dolar kesinti getiriyor

P&G, 5 yılda maliyetlerini 10 milyar dolar düşürmeyi hedefliyor.
Yeni vizyon reklamda 1 milyar dolar kesinti getiriyor

Dünyanın en büyük reklamvereni, hızlı tüketim ürünleri firması Procter & Gamble’ın (P&G) yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Bob McDonald, 23 Şubat’ta Boca Raton, ABD’de düzenlenen “Consumer Analysts Group of New York” isimli meslek oluşumunun toplantısında, şirketin beş yıllık vizyonunu ve stratejisini açıkladı.

Yeni strateji gelecek 5 yıl içinde, 5.700 kişinin işten çıkarılması ve bir milyar dolarlık reklam ve pazarlama bütçesi kesintisi dahil olmak üzere toplam 10 milyar dolarlık tasarruf öngörüyor. Buna göre firmanın geçen yıl 65 milyar dolar gerçekleşen maliyeti, 2016’da 85 milyar dolar yerine 75 milyar dolar ile sınırlanacak.

Şirketin 127 bin kişilik çalışan kadrosundan yapılacak işten çıkarmalar ise pazarlama dahil üretim dışı alanlarda gerçekleşecek.

Geçen yıl 9,3 milyar dolar gerçekleşen pazarlama ve reklam bütçesi bu yıl da “kabaca aynı seviyede” olacak.

Yeni stratejide dijital var 
Reklam ve pazarlama alanlarındaki tasarruf daha az yönetici, daha verimli medya harcaması, düşük maliyetli dijital pazarlama kanallarının kullanımı gibi yöntemlerin karışımı ile sağlanacak. 2012 Yaz Olimpiyatları gibi 30 markayı birden içeren, tüketici ile birebir iletişim imkanı sağlayan çoklu marka gruplarının pazarlama faaliyetlerine ağırlık verilecek.

McDonald açıklamasında, reklam ve pazarlama faaliyetlerinde somut kesinti kalemleri belirlemek yerine reklam harcamalarının artışını satış cirosundaki artışın altında tutulması yöntemin benimseyeceklerini söyledi.

Doğrudan kreatif veya medya ajanslarına yönelik alınan tasarruf tedbiri yok. “Markalarımıza verdiğimiz destekte büyük kesintiler yapmayacağız” diyen McDonald, reklam ve pazarlama bütçesinin personel ve hammaddeden sonra üçüncü büyük harcama kalemi olduğunu vurguladı.

“Reklam kampanyalarımızın erişimini, frekansını ve etkinliğini artırmak istiyoruz” diyen McDonald şunu söyledi, “Verimlilikte her yıl sağlanacak mütevazı artış, milyarlarca dolarlık tasarruf getiriyor. Reklam bütçesinin ucunu bırakıp satışlara paralel artmasına izin vermemek lazım. Bunu yaparken diğer yandan tüketici tarafından görünme oranı ve kalitesini her yıl artırabileceğimize güvenimiz tam.”

Reklam harcamalarını kısarken etkiden ödün vermemek gerektiğini vurgulayan McDonald, reklam bütçesinin televizyon gibi geleneksel mecralardan, her tüketici ile kişisel ilişki kurulabilen dijital ve mobil mecralara kaydırılışında teknolojiden faydalandıklarını belirtti.

P&G’nin dünya genelinde çalıştığı kreatif ajans listesinde Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, Wieden & Kennedy ve sosyal medya ajansı Mr Youth yer alıyor. Medya jansları ise, Starcom MediaVest, ZenithOptimedia ve MediaCom.