scorecardresearch.com

En çok tercih edilen ve en sık satın alınan markalar

06/05/2013
Dünya genelinde en çok tercih edilen ve en sık satın alınan ilk 3 hızlı tüketim ürünü markası; Coca-Cola, Colgate ve Nescafé.

Araştırma ve pazar takip şirketi Kantar Worldpanel tarafından 32 ülkede gerçekleştirilen çalışmaya göre, dünya genelinde tüketicilerin en çok terih ettikleri ve en sık satın aldıkları markalar arasında ilk 3 sırada Coca-Cola, Colgate ve Nescafé yer alıyor.

Şirketin “Brand Footprint” (Marka Ayak İzi) adını verdiği global liste, hızlı tüketim ürünlerini “Tüketici Erişim Puanı”na göre sıralıyor. Kantar tarafından yeni geliştiren bu sistem markaları, kaç kişi tarafından ne sıklıkta satın alındıklarına göre puanlandırıyor.

Listede ilk sırayı alan Coca-Cola, yüzde 43,9 penetrasyon oranına ve yılda ortalama 15 kez ile global ölçekte en yüksek satın alma sıklığı sayısına sahip. Bu rakamlardan, dünya genelinde tüketicilerin yılda 5,3 milyar kez Coca-Cola satın aldıkları çıkıyor.

Gelişmekte olan pazarlardaki konumu, Coca-Cola’nın toplam Tüketici Erişim Puanı’nı 230 milyona (%7) yükseltiyor. Bu pazarlarda meşrubat markasının hane erişimi yüzde 37 ve satın alınma sıklığı yılda ortalama 16 kez.

Gelişmekte olan pazarlardaki güçlü büyüme oranları nedeniyle yüksek Tüketici Erişim Puanı elde eden diğer markalar arasında Colgate, Dove, Maggi, Nescafé ve Pepsi dikkat çekiyor. İlk 10’daki diğer markalar ise Lifebuoy, Pantene, Knorr ve Lay's.

Kantar Worldpanel tarafından yapılan açıklamada listede yer alan markaların tamamının ortak özelliğinin, global ölçekte marka istikrarına sahip olmaları ve yerel ihtiyaçlara cevap vermeleri gösteriliyor.

Global ölçekte yüzde 65 penetrasyon oranına sahip Colgate markasının örnek verildiği açıklamada, bu markanın Hindistan pazarında hem kent hem de kırsal kesimde bulunmasının ve küçük boyutlarda ürün seçeneği sunmasının, ülkede yüzde 86 penetrasyon oranına erişmesini sağladığı vurgulanıyor.

Kantar Worldpanel tarafından gerçekleştirilen “Brand Footprint” raporunun tamamına kantarworldpanel.com/brandfootprint adresindeki web sitesinden ulaşmak mümkün.

http://www.radikal.com.tr/113235711323570

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.