Serra Yılmaz Arçelik için mutfağa girdi

Arçelik'in yeni reklam yüzü Serra Yılmaz. 116 ülkede bulunan Arçelik ile dünya çapında tanınan Serra Yılmaz'ı bir araya getiren en büyük neden yenilikçilik.
Serra Yılmaz Arçelik için mutfağa girdi

Serra Yılmaz toplantı sırasında Alsace usulü elmalı turta yaptı.

Serra Yılmaz, Türkiye’nin dünyada tanınan az sayıdaki önemli sanatçılarından biri. Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek’in vazgeçemediği oyunculardan biri olan Yılmaz, televizyon ekranlarında yaptığı yemekli sohbet programlarıyla da mutfaktaki becerisini yansıtıyordu.
Yılmaz’ı son günlerde televizyonda Arçelik’in yeni çıkardığı ankastre fırının reklamlarında görüyoruz.
Önceki akşam Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük davet etti. Rahmi Koç Müzesi’ndeki Halat Restoran’da Serra Yılmaz’ın elinin değdiği yemekler eşliğinde sohbet ettik.
Çakıroğlu, Serra Yılmaz’ı reklam yüzü olarak seçmelerinin nedenini aynı değerlere sahip olmalarına bağlıyor. “Serra Yılmaz çok seyahat eden, çok değişik kültürleri özümsemiş, dünyalı bir sanatçı. Arçelik’in de 116 ülkede ürünleri satılıyor” diyor.
Arçelik için Yılmaz nasıl özel bir öneme sahipse, aynı şey Yılmaz için de geçerli. Çünkü Arçelik, Serra Yılmaz’ın ilk reklam filmi. Yılmaz “Arçelik de yenilikçi, ben de” açıklamasını yapıyor.
Arçelik 7 milyar dolara yakın cirosuyla Avrupa’da beyaz eşya sektöründe üçüncü büyük şirket. Dünya çapında 14 fabrikası var. Kasım ayında ise Güney Afrika’nın en büyük beyaz eşya şirketi olan Defy’yi satın aldı.
Görünen o ki Arçelik, satın almalara önümüzdeki günlerde de tam gaz devam edecek.
Çakıroğlu da “Yeni satın almalar için avantajlı bir dönem ve buna bakıyoruz” açıklaması ile bu yönde sinyal veriyor.
Gerek Avrupa pazarı gerekse Ortadoğu’daki çalkantılar nedeniyle şirketin stratejisi pazarları çeşitlendirmek. Çakıroğlu, bu konuda da bir sıkıntılarının olmayacağını belirtiyor ve “Çünkü esnek ve hızlıyız” diyor. 

Gücümüz teknolojiden
Bir Türk şirketi olarak Arçelik’in geldiği nokta oldukça önemli. Çakıroğlu’na göre bu başarıda rol oynayan en büyük faktörlerden biri Ar-Ge yatırımları. Çakıroğlu, 20 yıl önce araştırma geliştirme bölümünün kurulduğunu ve bugün bu birimde 870 kişinin çalıştığını anlatıyor. Dünya teknolojisini belirleyen birkaç şirketten biri olduklarını belirterek “Dünya patent liginde ilk 500’de 95’inci sırada yer alan tek Türk şirketiyiz” diyor.

Ruslar uzun ince, İranlı iriyarı seviyor!
Çakıroğlu, bir şirketin kendi teknolojisine sahip olmasının önemine de şu sözlerle değiniyor: “Biz insanların hayatlarını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Gittiğimiz ülkelerin ihtiyaçlarını araştırmalarımızla belirliyoruz. Ben bile ev ev gezerek ülkenin alışkanlıklarını, trendlerini yakından izliyorum. Mesela Rusya’da uzun ince buzdolabı, İran’da dev gibi buzdolapları ilgi görüyor. Bazı ülkelerde buzdolabı evin salonunda bulunuyor. Kendi teknolojimize sahip olduğumuz için istediğimiz her pazarda faaliyette bulunabiliyor ve ürünlerimizi satabiliyoruz.”