En malum tabunun webdeki adresi

Çoğumuzu leylekler getirdi. Bazılarımız da topraktan bitiverdi. Ama kimileri o kadar da şanslı değildi. Bu yüzden her şeyi gizlemeliydi.
En malum tabunun webdeki adresi

Kimsenin ağzını bıçak açmadığı cinsellik konusunda halimizin pür mealini görmek için bakabileceğiniz en güvenilir kaynaklardan biri de cinsel ürün satışı yapan e-ticaret siteleri.

Hayatın en temel yapıtaşı olan cinselliğin aynı zamanda en büyük tabumuz olmasını yadırgamak için geç kalmış olabiliriz. Ama konuşmamıza da engel değil. Öyle büyük bir konu ki bu; bırakın bahsini açmayı, televizyon, dergi ya da web sitelerinde rastlamak bile çoğu kişinin tüylerini diken diken etmeye yetiyor. En temel içgüdümüz ve var oluş gerekçemiz cinsellik meselesi evrensel bir ‘omerta’ yasasıyla korunuyor gibi. Neyse ki Yargıtay arada devreye giriyor da işin usulü nedir, ne türlüsü uygundur öğreniyoruz. Hiç yoktan iyidir. 

Umulmadık tesadüf
Geçen hafta Özlem Erkan ile tanıştım. Bir anne. Eşi banka yöneticisi. Büyük bir ilaç şirketinde sürdürdüğü ofis hayatından bunalarak istifa etmiş ve yeni hayatını yurtdışından ithal ettiği ürünleri satarak kazanmaya karar vermiş. Ancak çok tutacağını sandığı ürünler satmayınca ‘ticari hüsran’ denen şeyle tanışmış.
Aynı dönemde vajinismus yüzünden cinsel ilişkiye giremeyen, dolayısıyla çocuk sahibi olamayan bir kadın arkadaşına doktoru vibratör almasını salık verince ikisinin de ilk ‘erotik shop’ ziyareti gerçekleşmiş. Psikolojik kökenli bu rahatsızlığın en sık görüldüğü ülkelerden biri Türkiye. Ve doktorun önerisi tedavi sürecindeki en yaygın çözüm.
İki kadın ‘alışveriş’ sürecindeki ‘iç burkucu’ tecrübelerle bu dükkânların çoğunun ne kadar özensiz, sağlıksız ve ürkütücü olduğunu fark etmişler. Bu da yeni bir girişimin ilham kaynağı olmuş.
Özlem Erkan 2010’da www.pembebulutlar.com adresinde açtığı e-ticaret sitesiyle hiçbir bilgiye sahip olmadığı internet deryasına balıklama atlamış. Duyunca arkadaşlarının bile ağzını açık bırakan geniş bir erotik ürün gamında satışlara başlamış. Hatta birçoğunun temsilciliklerini bile almayı başarmış.
Güneşli bir İstanbul öğleninde, harikulade bir manzarada gerçekleştirdiğimiz bu acayip sohbetten aklımda kalan birkaç notu paylaşmak istedim. Bu ‘e-rotik verileri’ Türkiye’nin cinsel kodları olarak da okuyabilirsiniz:


E-rotik veriler 
* Erotik ürünler kâr marjının çok yüksek olduğu alanlardan.
* Dolayısıyla çoğu dükkân ucuza yönelerek kârı yükseltme peşinde.
* Erotik shop’larda satılan sıradan ürünlerde kanserojen maddeler bulunuyor. Sağlık onayından geçemeyeceği için çoğu leğen, banyo tası ve benzeri isimlerle ithal ediliyor. 
* PembeBulutlar.com sitesinden alışveriş yapan müşterilerin yüzde 45’i kadın.
* Kimi ürünler ünlü Red Dot tasarım ödülüne sahip. 
* Müşterilerin çoğu 30 yaş üstü. Daha düşük yaşlar ‘temel keşifler’ ile geçiyor. 
* İlginç bir şekilde erkekler kadınlardan daha fazla alışveriş yapıyor.
* Kadınlar genellikle tek bir ürün alırken, erkekler genellikle birden fazla ürün içeren sepetler oluşturuyor.
* Siparişlerin tamamına yakını çalışma saatlerinde veriliyor. Hafta sonu sipariş yok denecek kadar az.

Apple cephesinde neler değişti?
Dünyanın dört bir yanında milyonlarca kişi Pazartesi akşamı gerçekleşen Apple’ın WWDC etkinliğini bekledi. Çoğunluk firmanın en önemli donanım ve yazılım güncellemelerinin tanıtıldığı bu geleneksel etkinliğin Steve Jobs’suz ne kadar etkili olacağını merak ediyordu. İnternetten takip ettiğim kadarıyla yeni CEO Tim Cook dahil sahneye çıkan kimsenin çıtayı yükseltmek gibi (olmayacak) bir hevesi yoktu. 

En önemli yenilikleri kısaca özetlemek gerekirse: 
* Macbook Pro: iPhone ve yeni iPad’den aşina olduğumuz retina ekran sayesinde Apple’ın yeni dizüstü serisi dünyanın en yüksek çözünürlüğe sahip bilgisayarı oldu (2.880 x 1.800 piksel / 220 DPI). Yeni tasarım daha ince bir kasaya Intel’in en son platformunda çalışan 2.3GHz hızında işlemci yerleştirmiş. Video kartı daha güçlü ve SSD sürücü 768GB’a kadar depolama seçeneği sunuyor. Yeni serinin ABD fiyatı 2.200 ile 2800 dolar arasında değişiyor. 

* Macbook Air: Dış görünüşte pek bir değişim yok ancak ana mimari Pro serisinde olduğu gibi Intel’in Ivy Bridge platformuna geçerek 1.7GHz hıza ulaşmış. 11 inçlik serinin ABD fiyatı 1000 dolardan başlıyor. 

* Mountain Lion: 20 dolar etiketle satılacak ana işletim sisteminin bu yeni sürümü, Apple’ın yeni odak noktası bulut bilişim hizmeti iCloud ile entegre işlevlere sahip. Twitter ve Facebook entegrasyonu da unutulmamış. 

* iOS6: iPhone, iPod Touch ve iPhone’da görev yapan iOS işletim sisteminin sonbaharda yayımlanacak 6. sürümünde Facebook sistemine entegre edilmiş. Yeni sanal klavye düzeninde Türkçe karakterler standart tuşlarda yerini alıyor ve Türkçe F klavye de geliyor. 

* Siri: Apple’ın iPhone4S ile duyurduğu ses tanıyan yapay zeka uygulaması Siri, iOS6 ile Facebook ve Twitter ile de çalışmaya başlıyor. Böylece sosyal medyayı konuşarak takip edip yönetmek mümkün hale gelecek. 

* Elveda Google: iOS6’da Apple, Google haritalarını bırakarak kendi platformunu devreye sokuyor. Şirket bu dönüşüm için harita alanında birkaç firma satın almıştı. Yeni harita hizmeti daha gelişmiş harita ve yol bulma özelliklerine sahip. 

*Passbook: Apple’ın yeni gelir modellerinden biri Passbook adlı kupon ve bilet sistemi olacak gibi. iOS6 ile gelecek bu uygulama sayesinde firmalar iPhone kullanıcılarına özel kupon ve bilet modelleri geliştirebilecek. Apple’ın bu işten hatırı sayılır bir pay alacağı da aşikâr.