Huyu huyuma, suyu suyuma

Bu hafta insanın insana kavuşmasını dert eden üç farklı yaklaşıma bakıyoruz.

İnternetin yılmadan sürdürdüğü ‘birleştirme’ serüveni yılların ardında 2 milyarı aşkın insanı, milyarlarca cihazı, milyonlarca siteyi birbirine kavuşturdu. Sosyal ağlarla birlikte her zamankinden daha popüler hale gelen insanlar arası ilişki alanındaysa henüz her şey yeni başlıyor. 

Facebook ve emsalleri; hatta arkadaşlık siteleri bile sosyalleşme derdine düşenler için yetersiz gelebiliyor. Milyarlarca kişinin arasından kafa dengi, uyumlu birini bulabilme ihtimalini artıran siteler de bu yüzden giderek daha popüler hale geliyor.
Bu hafta insanın insana kavuşmasını dert eden üç farklı yaklaşıma bakıyoruz. 

Sora sora dost bulunur
***
hayhuy.com
Yeni birisiyle karşılaştığınızda onu daha iyi tanımak için ne yaparsınız? Elbette sorular sorarsınız. Hatta kimi küçük ‘tuzak’ sorular çoğu kişi için cevabına göre karşı taraf hakkında fikir edinmek için fazlasıyla yeterli olur. Hay Huy sitesi bu yöntemi web’e taşıyan ilginç örneklerden biri. Çok geniş bir kitleye ulaşamamış olsa da site içerdiği 15 bine yakın soruyla hem diğer üyeler hakkında fikir sahibi olmanızı hem de size benzer diğer üyeleri bulup tanışmanızı sağlıyor. Eğer favori sorunuz seçenekler arasında yoksa kendiniz de ekleyebiliyorsunuz. Bu hizmet bir Facebook uygulaması olsaydı muhtemelen çok daha işlevsel ve popüler bir şey ortaya çıkardı. 

Ruh ikizinin peşinde
***
whoturkey.com
WHO Turkey adıyla hizmet veren site uzman elinden çıkmış ince ayarlı sorulara verilen cevaplar sayesinde üyelerini kendileriyle en uyumlu diğer üyelerle buluşturmayı hedefliyor. Yönelttiği 156 görsel içerik ve 39 soruyla genel profilinizi çıkaran site, aynı şekilde sorulara benzer yanıtlar veren diğer üyelerle, sizin karşı tarafta arayabileceğiniz özellikleri gözeterek buluşturuyor. 27 ana kişilik özelliği üstüne oturan kendine has algoritmasıyla genel uyumun yanı sıra duygusal, sosyal ve kişilik uyumu da ortaya çıkıyor. Üstelik eşleştirme sadece mevcut kullanıcı grubuyla da sınırlı değil. Her yeni üye uyumlu olduğu diğer üyelerle eşleştiriliyor. Böylece her ziyaretinizde yeni olası kafa dengi kişilerle tanışma imkanı buluyorsunuz. Sosyalleşmeyi şansa bırakmak istemeyenler için ümit veren bir seçenek. 

Tıklaya tıklaya vuslat
***
hunch.com
İnternetin en popüler sitelerinden fotoğraf paylaşım hizmeti Flickr’ı kuran ve 2005 yılında Yahoo’ya satan Caterine Fake’in hayata geçirdiği ve 2008’den bu yana üstünde çalıştığı Hunch, yukardaki diğer iki sitenin anafikrinin evrensel ölçekteki mucidi. Görsel ağırlıklı seçeneklerle sorulan sorulardan yola çıkarak kısa sürede her yeni üyeden yüzlerce cevap toplayan site milyonların aradığını bulmasına yardımcı oldu. 2009’dan bu yana MIT Üniversitesi’nden uzman bir ekiple çalışmalarını sürdüren Hunch’ın başarılı ilişkilendirme ve öğrenme algoritması ayda 2 milyona yakın ziyaretçiye ulaşmasını sağladı. Fena halde bağımlılık yaptığı konusunda uyarmalıyım.