1 milyonluk Subaru

Japon marka Subaru ağır ama emin adımlarla geliyor. 2015'te yaklaşık 914 bin araç üretecek marka artık "1 milyonluk" markalar sınıfına girdi.

Off-road ve dayanıklılık konusunda birçok otomotiv firmasına ilham veren Japon marka Subaru artık 1 milyon satışı olan markalar sınıfına girdi. Geçen yıl dünyada 813 bin adet araç satan Subaru bu yıl üretimini % 12.4 artırarak 914 bine çıkaracak. Bugüne kadar tüm dünya yollarında dolaşan 14 milyon adet AWD (All Wheel Drive-sürekli 4 çeker) araç üreten Subaru bu rakamla dünyadaki en büyük 4 çeker üreticilerinin başına geliyor. Markanın 58 yılda ürettiği seri ve performanslı boxer motor sayısı da 15 milyon adeti aşmış durumda.

Türkiye’de doktorların gözdesi

Bundan yaklaşık önce markanın Türkiye satışlarının neredeyse yarısı “doktorlara” yapılıyordu. Ardından mühendis, teknikerler ve macera seven bir müşteri grubu geliyordu. Sağlamlık, güvenlik ve performansa önem veren bir bayan müşteri kitlesi de Subaru fanlarını oluşturmakta.

Geçtiğimiz günlerde Slovenya’da yeni Forester dizel ve Outback’in test sürüşlerine katıldım. Lubljana’daki sunumda markanın önde gelen Pazarlamacısı David Stritto Avrupalı'ların neden “Subaru” aldıklarını açıkladı. Avrupa’da satılan Subaru’lar yaklaşık 10 yıl boyunca kullanılıyor. Yani Avrupa’lıya neden Subaru diye sorulunca ilk cevap “süreklilik”. İkinci neden “macera” . Çünkü koşullar ne olursa olsun kolay kolay yolda bırakmıyor. Üçüncüsü “eğlence”, dördüncüsü “markayla olan duygusal bağ” ve “non-conformity”diye devam ediyor.. Bu son neden bence konforu reddeden anlamına geliyor. Ama nasıl? Araç rakibi olan bazı premium markalar kadar “gereksiz” konforla donatılmamış . Çünkü bu markanın DNA’sında maceracılık ve sadelik var. Stritto’nun müşterilere ve medyaya verdiği mesaj da önemli:

”Biz stationwagon değil AWD üretiyoruz.”

Forester ve Outback

Subaru’nun crossover sınıfındaki iddialı temsilcisi Outback yenilenen yüzü ve gelişmiş teknolojileri ile göz dolduruyor. Bugüne kadar tüm dünyada 4.8 milyon adet satan Outback 1995’ten beri yollarda dolaşıyor. Yeni yüzüyle Avrupa’da 2015’te 8500 adet satılması öngörülen Outback’te markanın daha 2000 yılından beri kullandığı EyeSight sürücü yardım sistemi yenilenerek ön plana çıkarılmış. Rüzgar sesi yüzde 6 azaltılan modelde içten gelen sesler de yüzde 12 azaltılmış. Çarpışma önleme ve hız adaptasyonu gibi ayarlamaları yapan EyeSight adeta sürücünün üçüncü bir gözü konumunda. Gerektiğinde sürücüyü uyarıyor, güvenliği artırıyor.

Öte yandan markanın merakla beklenen dizel Forester’ı da oldukça tutumlu ve performanhsı olarak devreye girecek. Karşılıklı-yatay yerleşimli boxer motor ve simetrik sürekli dört çeker (AWD) teknolojisine sahip 2 lt 147 beygirlik CVT şanzımanlı versiyon rakiplerini hem kalite hem de fiyatta oldukça zorlayacak. Yeni yedi ileri vitesli otomatik şanzıman daha sessiz bir sürüş sağlarken tork konvertörü, yağ pompası ve ileri-geri mekanizmasının tamamı da yeniden tasarlanmış. Standart donanım özellikleri ile fark yaratan Forester, yeni “STARLINK” bilgi-eğlence sistemiyle ile akıllı telefon uygulamalarını otomobilin içerisine taşıyor. 7 inç dokunmatik ekrana sahip bilgi-eğlence sistemi, metalik havalandırma çıkışları, direksiyon kumanları ve klima kontrol düğmeleri sayesinde kabin içi daha da modern bir görünüme kavuşmuş.