Yeni bir AVM: Trump Towers Mall

Trump Towers Mall tam bir aile alışveriş merkezi. İnsanı yabancılaştıran bir lüks yok. Seçim, sınıf farklılıklarının vurgulanmadığı, markalardan yana yapılmış.
Yeni bir AVM: Trump Towers Mall

İstanbul’da irili ufaklı yüzün üzerinde alışveriş merkezi var. İster sevelim, ister karşı olalım eğer büyük kentlerde yaşıyorsak alışveriş merkezleri, modern kapalıçarşılar hayatımızın bir parçası haline geldi. Alışveriş, yemek, eğlence, kültür-sanat, spor neye gereksinim duyuyorsak bir çatı altında olması insanlara kolay, hatta bazen güvenli geliyor.
Son bir yıl içinde 20’ye yakın alışveriş merkezi açılmış sadece İstanbul’da. Her yeni alışveriş merkezi açıldığında “farklı ne olabilir, keşfedilmedik ne kaldı ki” desek de yaratıcı fikirlerin sonu yok. İşin uzmanları, fark yaratacak, kitleleri çekecek yenilikler buluyor.
Alışveriş merkezlerinin en yeni üyesi de kısa bir süre önce açılan Trump Towers Mall. Giriş kapısının iki yanındaki açık restoranların canlılık kattığı bu yeni AVM’yi proje geliştirme ve pazarlama sorumlusu Füsun Yılmaz Phillipson’la birlikte dolaştık.
Ünlü kadın sendikacılardan Aliye Yılmaz’ın kızı olan ve mimarlık eğitimi alan Füsun Yılmaz sektöre Koç Grubu’nun gayrimenkul projelerinde çalışarak adım atmış. Yapı Kredi Koray, Kemer Country derken kendi şirketi FYP’yi kurmuş. Emlak pazarlama ve konsept kurmada 20 yıllık bir tecrübesi olmasına karşın Trump Towers onun ilk perakende projesi. Belki de bu yüzden son yıllarda açılan benzeri alışveriş merkezlerinden farklı bir çizgisi var. 

Aile boyu eğlence
Füsun Yılmaz’ın anlattığı gibi Trump Towers Mall tam bir aile alışveriş merkezi. Giyim, elektronik eşya, yiyecek, kozmetik, spor malzemeleri satan mağazalarda insanı korkutan, yabancılaştıran bir lüks yok. Paşabahçe, D&R, Migros gibi segmenti olmayan, sınıf farklılıklarının vurgulanmadığı, herkesin gidip alışveriş yapabildiği perakende mağazalarının olmasına dikkat etmişler. Yılmaz “Ne aldığını bilen, sorumluluk sahibi, bilinçli, çocuğuyla ilgili B Plus denilen müşteriyi hedefliyoruz” diyor.
Trump Towers’ın kuşkusuz en iddialı bölümü 9000 metrekarelik alana sahip çocuk katı. Bir alışveriş merkezinde ilk kez çocuğa bu kadar büyük ölçüde bir yatırım yapılmış. Füsun Yılmaz sadece alışverişe odaklı AVM’lerden kendisi de çok sıkıldığı için, anne ve çocuğun ister bir arada ister ayrı vakit geçireceği bir alan yaratmak düşüncesiyle yola çıkmışlar. Arabalar, salıncaklar, oyun makineleri ve mağazalarla sınırlı olmayan çocuk katında gizli ama çok uğraşılmış detaylar var. Baştan sona her şey çocuklara özel tasarlanmış. Sadece çocuk kitaplarının ve oyunlarının satıldığı D&R’ da çocukların ister ebeveynleriyle ister yalnız oturup kitaplara bakacağı, okuyacağı bir alan yaratılmış.
Yıllar önce kızımı büyütürken hamburgerciler dışında, restoranlarda çocuk mönüsü yoktu. Köfteci Ramiz’den çocuklara özel bir yer açmasını rica etmişler. Cafe Nero’da da çocuklara özel tatlılar yapılıyor. 

Sokak Yiyecekleri Borsa’ya emanet
Trump Towers’da Temmuz başında sokak yiyecekleri terası açılıyor. Rasim Özkanca ve Borsa ekibine teslim edilen bu 1500 metrekarelik alanda konser, özel partiler gibi çeşitli etkinlikler de yapılacakmış.
Benim bugüne dek gözlemlediğim kadarıyla ayırt edici özellikleri olan AVM’ler hedef kitlesini yakalıyor, kalıcı oluyor. Sanıyorum Trump Towers farklılığını özenle ve sorumlulukla oluşturulmuş çocuk katı MiniMall, yiyecek içecek, spor, kültür- sanat etkinlikleri için ayrılan alanları kadar ve estetiği fonksiyonellik, eğlenceyi tevazuyla harmanlayan anlayışıyla yaratacak...

Alışveriş Festivali’nde en uzun gece
İstanbul Shopping Fest bu yıl 9 Haziran’daki açılışını Trump Towers Mall’da düzenlenecek partiyle yapıyor. O geceye özel ilk kez bir alışveriş merkezi kapılarını saat 02.00’ye dek açık tutuyor. Tüm mağazalar da sezon ürünlerini yüzde 50 indirimli satışa sunuyor. Konserler, dans gösterileri arasında çocuklar da unutulmamış. Onlara da Mickey Müzik Festivali ve uykudan önce gece masalları gibi birçok etkinlik var.

Ünlü Conran Restoranları da geliyor
Sonbahar aylarında ise sokak yiyecekleri alanının üst katında Conran D&D grup, Borsa ve Trump AVM ortaklığıyla yeni bir restoran daha açılıyor. 1990’lı yıllarda tasarım gurusu olarak adlandırılan Sir Terence Conran’ın restoranları Londra’da ‘fine dining’ konseptinin değişimine de öncülük etmişti. Conran, ‘Gastrodomes’ denilen Kingsroad’daki ‘Bluebird’ gibi restoran-bar, kafe ve şarküterilerin bir arada olduğu yeni bir yeme-içme konseptinin de yaratıcısı. Quaglino’s, Cog d’Argent ve Le Pont de LaTour gibi ünlü restoranların da sahibi D&D grup Londra’da ve yurtdışında yeni yatırımlar için geçen hafta restoranlarının bir bölümünü satışa çıkardı.