Cannes'da Türkiye'ye 1 Grand Prix, toplam 15 ödül!

Türkiye reklam sektörü, Cannes'da bugüne kadar elde edemediği kadar yüksek bir başarı elde etti. Türkiye'den yarışmaya başvuran ajanslar şu ana kadar toplam 1 altın, 1 gümüş, 12 bronz ve 1 de Grand Prix'yle kazanarak kendi rekorunu kırmış oldu.

Cannes - 21 Haziran’da başlayan 62’nci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde dün gece ikinci ödül töreni yapıldı. Böylelikle şimdiye kadar Cannes Lions’ın yarışmadaki 17 kategorisinin 9’unda kazananlar belli oldu.

Türkiye reklam sektörü, ilk iki ödül töreninden bugüne kadar elde edemediği kadar yüksek bir başarı elde etti. Türkiye’den yarışmaya başvuran ajanslar şu ana kadar toplam 1 altın, 1 gümüş, 12 bronz ve 1 de Grand Prix’yle kazanarak kendi rekorunu kırmış oldu.

Türk reklam sektörü bundan önce en çok madalyayı, 2011 yılında 1 gümüş, 8 bronz olmak üzere toplam 9 Aslan almıştı. 

Dün gece açıklanan “Medya” kategorisinde Y&R Team Red İstanbul “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”yla, 1 “Altın Aslan” ve bir de “Grand Prix” (Büyük Ödül) kazanarak büyük bir başarı elde etti.

“Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”, Türkiye’nin son yıllarda yaşadığı en önemli toplumsal sorunlardan biri olan kadına yönelik şiddet için yapılmış bir uygulama. Şiddete uğrama ihtimali olan kadınlar, cep telefonlarına indirdikleri bu uygulama sayesinde, şiddete maruz kaldıkları anda en güvendikleri 3 kişiye birden -kendilerine saldıran kişinin farketmeyeceği bir şekilde- imdat çağrısı gönderebiliyor, yardım isteyebiliyor.

Medya Jüri Başkanı ve Mindshare Global CEO’su Nick Emery Vodafon’un aldığı Gran Prix’yi anons ederken projeyi, “Sadece bir teknoloji işi değildi.Teknolojiyle sosyal değeri harmanlayan bir işti” şeklinde tanıttı.

Pazartesi ve Salı geceleri yapılan ödül törenlerinde Türkiye reklam sektörünün ödül kazanan ajansları ve kazandıkları ödüller şöyle:

-      Promo ve Aktivasyon kategorisinde Y&R Team Red İstanbul, “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”yla “Gümüş Aslan”

-      Promo ve Aktivasyon kategorisinde Y&R Team Red İstanbul, “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”yla “Bronz Aslan”

-      Leo Burnett, “Samsung Duyan Eller” projesiyle bir “Bronz Aslan”

-      Mobil kategorisinde Y&R Team Red İstanbul yine “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”yla “Bronz Aslan”

-      Y&R İstanbul “Arçelik’in Kendi kendini temizleyen fırın”ının İnek ve Koyun versiyonuyla 2 “Bronz Aslan”

-      Havas Worldwide İstanbul “Durex Uçak” ve “Durex Tren” versiyonlarıyla 2 ayrı “Bronz Aslan”

-      Tribal Wolrdwide İstanbul, “İş Bankası İnternet Şubesi” için çalıştığı “Euro”, “Ruble” ve “Yen” versiyonlarıyla 3 ayrı “Bronz Aslan”

-      PR kategorisinde “Samsung Duyan Eller” projesiyle Leo Burnett İstanbul “Bronz Aslan”

-      Concept Şekerbank için yaptığı “Tweet Village” başlıklı çalışmayla “Bronz Aslan” kazandı.

-      Medya kategorisinde Y&R Team Red İstanbul “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması”yla, 1 “Altın Aslan” ve bir de “Grand Prix” (Büyük Ödül) kazandı.

Özetle , “Açıkhava” kategorisinde ise Türkiye toplamda 8 bronz Aslan kazanmış oldu..

İşte Cannes’da toplam biri Grand Prix, biri Altın Aslan olmak üzere toplam 5 ödül birden alan “Vodafone Kırmızı Işık Uygulaması” filmi:

 

Kazanan işlerle ilgili diğer videolar ve işler  www.mediacatonline.com sitesinden izlenebilir.