Çocukları pornoculardan korumak için 'Sweetie' bir fikir...

Terre des Hommes örgütü, Hollandalı reklam ajansı Lemz ile internetin karanlık köşelerinde işlenen suçları yüzümüze çarpan etkileyici bir kampanya hazırladı. Daha doğrusu online bir operasyon... Çocuk istismarını önlemeyi hedefleyen "Sweetie"yi Cannes Yaratıcılık Festivali ödüllendirdi.
Çocukları pornoculardan korumak için 'Sweetie' bir fikir...

11 ülkede çocuk hakları alanında faaliyet gösteren Terre Des Hommes örgütü, geçen yıl Hollanda’da 10 hafta süren gizli bir operasyon yürüttü. Operasyon için Filipinli sanal bir kız çocuğu yaratıldı ve internetteki çocuk istismarcılarının peşine düşüldü.

Çocuk istismarı dünyada çok büyük bir sorun. Oranı ülkelere göre ortalama yüzde 1 ile yüzde 10 arasında değişiyor. Ancak, ülkemizde cezaların yeterince büyük olmaması nedeniyle bu oran çok daha yüksek.

Terre des Hommes ismini Küçük Prens’in yazarı Antoine de Saint-Exupéry’nin bir eserinden alıyor. Anlamı “insanların toprakları”… Örgüt 1960’ta Edmond Kaiser tarafından İsviçre’de kurulmuş. İki temel alanda çalışıyor: çocuk sağlığı ve güvenliği.

Hollandalı bir ajans olan Lemz, Terres des Hommes için online bir kampanya planladı. Aslında online operasyon demek daha doğru olur. Adı: Sweetie. [tatlım, canım]

Operasyonun amacı webcam’de çocukları istismar eden kişilere karşı dünyayı harekete geçirmek… Çocuk pornosu ile mücadele etmek…

Sweetie, oldukça gerçek görünen Filipinli, küçük, sanal bir kız. Bu sanal karakter geçtiğimiz yıl 10 hafta boyunca internette sohbet odalarına girdi. Sweetie ile iletişime geçen ve para teklif eden erkeklerin kimlikleri tespit edildi. Bu kişiler polise teslim edildi. 

Terre des Hommes kampanyadan sonra bazı rakamlar açıkladı. Sweetie’nin kıyafetlerini çıkarması için para teklif eden 1000 kişiden çoğu Amerikalı, İngiliz ya da Hindistanlı idi. Para teklif edenler arasında 34 tane de Türk vardı. Dernek, 71 ülke arasında Türkiye’nin yedinci sırada olduğunu açıkladı.

Operasyon fikrini geliştiren ajans Lemz, Cannes Yaratıcılık Festivali’ne başvurdu. Festivalde katıldığı altı kategoride Altın Aslan ödülü kazandı. Cannes Lions yarışma kurallarına göre sosyal sorumluluk kampanyaları büyük ödül kazanamıyor. Sadece ticari kampanyalar büyük ödül kazanabiliyor. STK’lar için yapılan, kar amacı gütmeyen işlere sadece Sosyal kategoride büyük ödül veriliyor. Tabii ki bu büyük ödül, bu kampanyaya gitti.

Sweetie, yaratıcısına kazandırdığı ödüller ve ünün yanı sıra 10 haftada 71 ülkeden 1000 kişinin tespit edilmesini sağladı. Birçok televizyon kanalına haber oldu. Yaklaşık 1 milyar kişi kampanyadan haberdar oldu. Bu farkındalık en azından çocuk istismarında bir geriye gidiş sağlayacak gibi görünüyor.