İnönü Stadyumu inşaatı nasıl Beşiktaşlıların 'Stat Abi'si oldu?

Sosyal medya iletişimin kurallarını tümüyle değiştirdi. Bu mecranın ne kadar etkili olduğunu en iyi gösteren projelerden birisi de Beşiktaş'ın inşaatı devam eden Vodafone Arena için geliştirilen 'Stat Abi' projesi.
İnönü Stadyumu inşaatı nasıl Beşiktaşlıların 'Stat Abi'si oldu?

Bu yılın en başarılı iletişim projelerinden birisiydi ‘Stat Abi’ projesi. İletişim projesi diyorum çünkü baştan sona iyi tasarlanmış, insanlarla bağ kurabilmiş, hem Beşiktaş’a hem de İnönü Stadyum’unun sponsoru Vodafone’a fazlasıyla hizmet etmiş, reklamdan öte bir iletişim projesi.

SOSYAL MEDYA HAYATI DEĞİŞTİRDİ

Sosyal medya iletişimin kurallarını tümüyle değiştirdi. Geleneksel medya markaların insanlara tek taraflı mesaj vermesini mümkün kılıyordu. Oysa sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle tek taraflı iletişimden çift taraflı ve gerçek zamanlı iletişime geçtik. Üstelik bu iletişim için zaman ve mekân sınırlaması da yok. Mobil cihazlar sayesinde artık istediğimiz zaman, istediğimiz mesajı alıyor, ona anında cevap veriyor hatta onu şekillendirebiliyoruz. Bize anlatılan hikâyelerle bağ kurabiliyor, istersek hikâyenin bir parçası olabiliyor ve o hikâyeyi birlikte yaşayabiliyoruz.

‘STAT ABİ’ HİKÂYESİ

Hikâye insanlık tarihi kadar eski ve insanlar için çok önemli. Peki hikâyeler neden önemli? Çünkü hikâyeler insanlara hem öğretiyor, hem de eğlendiriyor.

Sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle insanların hikâyelere yaklaşımı da değişti. Eskiden markalar bize hikâyelerini anlatırdı ve biz de dinlerdik. Oysa sosyal medyanın hayatımıza girmesi, iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte artık insanlar markaların kurgu değil gerçek hikâyeler anlatmasını istiyor. Daha da önemlisi insanlar bu hikâyeleri dinlemekle yetinmiyor, hikâyelerin bizzat parçası olmak istiyor. Hikâyeleri markalarla birlikte yaratmak istiyor. İşte Beşiktaş’ın Vodafone Arena için gerçekleştirilen ‘Stat Abi’ projesi bunun en güzel örneklerinden birisi.

Biliyorsunuz Beşiktaş Kulübü, İnönü Stadyumu’nun yıkılmasına ve yerine yeni bir stat yapılmasına karar verdi. Yeni stadyum Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu olacaktı ve sponsor olarak da Vodafone ile anlaştı. Yeni stadyumun adı da Vodafone Arena oldu.

Stadyumun yıkılması ve inşaatın başlamasıyla Beşiktaş’lılar bir süre stadyumsuz kalacaklardı. İşte bu dönemde Vodafone Arena’nın kampanyalarını yapan Tribal Worldwide İstanbul bu açığı kapatmak için kolları sıvamış. Kendi deyimiyle ajansın ilk işi sosyal medyayı dev bir tribüne çevirmek olmuş. Stadyum inşaatı devam ederken onlar da stadyumun ruhunu inşa etmeye karar vermişler.

‘Yuvaya ruh katmak’ ismini verdikleri projede ilk olarak Vodafone Arena için sosyal medya hesapları açılmış.

BU STADYUMUN ‘TEMELİNDE AŞK VAR’

Stadyumlara ruh katanlar taraftarlardır diyor ajans yöneticileri. Beşiktaş taraftarından stadyumla ilgili duygularını dile getirmesini isteyen kampanya yöneticileri taraftarın mesajlarını sosyal medyadaki hesaplar üzerinden toplamış. Taraftardan gelen binlerce mesajı kâğıtlara basmışlar ve ‘Temelinde aşk var’ diyerek stadyum inşaatının temeline gömmüşler. Temele taraftardan gelen tam 21.651 mesaj gömülmüş.

1 MİLYAR 300 BİN SANİYELİK CANLI YAYIN

Daha sonra inşaattan canlı yayına başlanmış. İnşaatın gelişimini canlı izleme olanağına kavuşan taraftar inşaatı tam 1 milyar 300 bin saniye izlemiş.

Sosyal medya hesaplarıyla sürekli iletişim halinde olan taraftarın Vodafone Arena’ya uygun bulduğu isim ise ‘Stat Abi’ olmuş. ‘Stat Abi’siyle iletişimin boyutu da alabildiğine genişlemiş. ‘Stat Abi’lerine özel hayatını anlatanlar, dert yananlar, hatta gecenin bir yarısı menemen yemeye davet edenler bile olmuş. Öyle ki bu ilgi rakip takım taraftarlarını hem biraz kıskandırmış, hem de takdir etmişler ve bir kısmı duygularını paylaşmışlar.

Kampanyanın pek çok ayağı var. Örneğin gelen mesajlardan pankartlar oluşturularak inşaatın çevresi kaplanmış. Geleneksel medya ayağındaki çalışmalar da ardından gelmiş.

Günümüzde tüketici ile bağ kurmanın hem ne kadar kolay hem de ne kadar zor olduğunu gösteren bir örnek. İnsanlar artık gerçek hikâyelerin bir parçası olmak istiyorlar. Samimiyet istiyorlar. Kendileri markaları şekillendirmek istiyorlar. Bunu başaranlar onlarla çok kolay bağ kurabiliyor.

http://www.mediacatonline.com/felis-2014-medya-ve-pr-kategorileri-kazananlari/