Türkiye'nin en samimi markaları

Türkiye'de samimiyet algısı en yüksek olan markalar dördüncü kez açıklandı.

MediaCat ve Ipsos işbirliğiyle dördüncü kez Türk tüketicisinin en samimi bulduğu markalar araştırıldı. “En Samimi Markalar” araştırmasında bu yıl toplam 15 kategori sorgulandı; araştırma sonuçları MediaCat’in Kasım sayısında yayımlandı.

“En Samimi Markalar” araştırması 2011 yılından bu yana yapılıyor. Son iki yıldır kategorilerin yanı sıra kategori bağımsız, kategori sorulmadan da samimiyet algısı en yüksek marka araştırılıyor. Geçtiğimiz yıl kategori bağımsız sorgulamada 175 marka dile getirilmişti. Bu yıl ise 214 marka ismi telaffuz edildi. Geçtiğimiz yıl Arçelik Türkiye’nin samimiyet algısı en yüksek markası idi. Bu yıl çok küçük bir farkla Ülker öne geçmiş durumda. Bisküvi kategorisinin de en samimi markası olan Ülker’in geçtiğimiz yıl yüzde 54 olan skoru bu yıl yüzde 47’ye gerilemiş durumda.

SAMİMİYETİN ÖLÇÜTÜ NE?
Bu tür tüketici araştırmalarından çıkan önemli sonuçlardan birisi şu: Bir markanın dile getirilmesi için o markının biliniyor olması gerekiyor. Yıl boyu iletişimini sürdüren markalar daha kolay bilinirlik sağlıyorlar. Diğer bir sonuç ise bir markanın samimi olarak algılanması için güven yaratması gerektiği. Güven yaratmaktaki en önemli etken markanın iletişiminde vaat ettiği sözleri tutması. İyi bir marka olmanın en önemli koşullarından birisi marka tarafından verilen sözlerin tutulması.

YİYECEK İÇECEK SEKTÖRÜNDE DURUM NE?
Süt ve Süt Ürünleri kategorisinde araştırma başladığından bu yana lider olan Pınar bu yıl yerini Sütaş’a bıraktı. Geçtiğimiz yıl yüzde 24 ile birinci olan Pınar bu yıl yüzde 23’le ikinci oldu. Sütaş ise yüzde 29 ile zirveye yerleşti. Şarküteri kategorisinde ise Pınar açık ara birinci. Bu yılı oldukça hareketli geçiren Meyve suyu kategorisinde ise Cappy çok küçük bir farkla Dimes’in önünde yer alıyor.

MEDYANIN SAMİMİYETİ
Medya kategorisinde genel skor diğer kategorilere oranla daha düşük. Samimiyet algısı en yüksek gazete 2011’den bu yana Hürriyet’ti. Bu yıl Hürriyet geçtiğimiz yıla oranla yüzde 3’lük artış sağlamış durumda. Televizyon kategorisinde ise Kanal D yüzde 18’lik skorla rakiplerinin önünde.

EN ÇARPICI YÜKSELİŞ VODAFONE’DA
GSM kategorisi ülkemizdeki tüketici araştırmalarının en gözde kategorilerinden birisidir. Bu rekabetin yoğun olduğu bir kategoridir. 2011’den bu yana bu kategoride liderlik Turkcell’de. Bu yıl bu kategori ile ilgili en dikkat çekici ayrıntı Vodafone’un yükselişi. 2011’de Turkcell yüzde 58, Vodafone ise yüzde 15’lik skora sahipti. Bu yıl ara epeyce kapanmış görünüyor: Turkcell yüzde 39, Vodafone yüzde 33.

Markalar tüketicinin tedarikçi ve ürünlerine yönelik tavrının düzenleyicileri oldukları için samimiyet algısının büyük bir önemi var. Kategorileri ne olursa olsun bu algıyı yükselten markalar doğru yolda ilerliyorlar.

Araştırmanın tamamını incelemek isteyenler için: www.mediacatonline.com/makale/turkiyenin-en-samimi-markalari/