İDO: 'Bir koltuğa iki bilet'leri tespit ettik

İDO'nun açıklamalarından öğrendim ki aynı koltuğa mükerrer bilet kesilmesi sadece benim başıma gelmemiş.

Perşembe yayımlanan “İDO’dan bir koltuğa iki bilet” başlıklı yazımla ilgili İDO Basın Müşavirliği yazılı bir açıklama yaptı. Kendileri çağrı merkezi ile yaptığım telefon görüşmesinin kaydını dinlemişler. Yer olmadığı için bir arada yolculuk yapamayacağımızın bana tebliğ edildiğinden benim de kabul ettiğimden emin olmuşlar. Yani kayıttan bir sürpriz çıkmamış. Ayrıca açıklamalarından öğrendim ki aynı koltuğa mükerrer bilet kesilmesi sadece benim başıma gelmemiş. “Sistemden kaynaklanan” yanlışlığı fark edip ilgililerine yeni koltuk numaralarını göndermişler. Yazım üzerine okurlarımdan bana gelen ve İDO’daki sıkıntıları dile getiren mail’leri dün İDO yetkilileriyle paylaştım. Elimde geçen yıllarda İDO ile yaptığım seyahatlerden pek çok bilet var. Araç ve yolcu fiyatları ile ilgili ayrıntılı bir analizi yakında paylaşacağım. Şimdi İDO yetkililerinin açıklamalarını aynen yayımlıyorum:
“Yazınızda bahsettiğiniz feribotta yer seçimi konusu ile ilgili çağrı merkezi kaydımız dinlenmiştir. Kayıtlarda tercih edilen ücret sınıfına ait kabinin dolu olması nedeni ile bir arada yer verilemediği diyalogu geçmiştir. Farklı koltuklarda yer vermek zorunda olunduğu, bunun kabul edilip edilmediği sorulmuş ve bu seçenek yolcumuz tarafından onaylanmıştır.
Geçtiğimiz hafta yolcularımızdan gelen yoğun talep üzerine ücretli koltuk seçimi fonksiyonumuz sistemden kaldırılmıştır. Bu güncelleme esnasında on kadar yolcumuza sistem tarafından aynı koltuk numarası verilmiştir. 29 Haziran 2012 tarihi itibariyle yani seyahatinizden bir gün sonra, aynı koltuk numarası verilen bu yolcular tespit edilmiş ve yeni koltuk numaraları yolcularımızın cep telefonlarına ve email adreslerine bildirilmiştir.
Ayrıca İlgili makalenizde Jale Özgentürk’ün Yönetim Kurulu Üyemiz ile yaptığı röportaja atıf yapılarak bazı ifadeler kullanılmıştır.
Yönetim Kurulu Üyemizin ağzından ‘Fiyatlar devam etseydi banka borcumuzu ödeyemezdik. Bu kadar borcumuz varken çok daha farklı fiyatlandırma yapmak zorundayız. Hiç dokunmazsak krediyi ödeyemeyiz’ ifadesi kullanılmamıştır.
İlk ifade İDO’nun özelleştirilmesinde gerçekleşen fiyat ile ilgiliydi ve verilen yanıtın bütününde, İDO’nun yeni gelir kaynakları yaratması gerektiği, kamu adına o kadar iyi bir fiyat oluşmuştu ki sadece İDO’nun mevcut gelirleriyle borcun ödenmesinin mümkün olmadığı belirtilmişti.
İkinci ifade de ise tüketiciye enflasyon dışında bir artış uygulanmadığı, aksine döviz kurlarındaki ve petrol fiyatlarındaki artışlara rağmen sadece genel enflasyon oranında fiyat artışına gidildiği, Ro-Ro gibi yeni projelerle ancak İDO’ya değer katılabileceği belirtilmişti. Sorunun içeriği ve yanıtın bütünlüğü içerisinde ifade edilmek istenenler bundan ibaret idi.”