1 mesajınız var: Dünya "klavye delikanlısı" çıktı!

1 mesajınız var: Dünya "klavye delikanlısı" çıktı!
1 mesajınız var: Dünya "klavye delikanlısı" çıktı!
Ipsos Socialogue verilerine göre Türkiye'nin de aralarında olduğu 25 ülkeden 18.502 yetişkinin yarısına yakını yüz yüze söyleyemediği şeyleri e-posta veya SMS ile "anlatıyor".

“Sorun sende değil, bende. Hoşça kal.”, “Nuri Bey, performansınızı yetersiz bulduğumuz için işinize son veriyoruz. Saygılar.”, “Baba, tüm harçlığımı bitirdim.”… Ve daha niceleri…

Giderek dijitalleşen dünyamızda yüz yüze iletişim kurmaktan ya da telefon açıp konuşmaktan birer dertmiş gibi kurtulduk. Bir sorun mu var? Mesaj at. Duygularını ve düşüncelerini paylaşmak mı istiyorsun? E-posta ne güne duruyor? Bir zamanlar bir mektubun ulaşması bile aylar alırken şimdi saniyeler içinde kitap paylaşabildiğimiz için mi klavye delikanlısı haline geldik acaba?

Ipsos Socialogue Ekim 2013 verilerine göre Türkiye ’nin de dâhil olduğu 25 ülkeden 18.502 yetişkinin yarısına yakını (%43) yüz yüze ya da telefonda söyleyemeyeceği şeyleri e-posta veya SMS ile “konuşmayı” tercih ediyor.

Özellikle Çin (%90) ve Güney Kore (80%)’de katılımcıların büyük çoğunluğu telefonda veya yüz yüze söyleyemedikleri şeyleri e-posta veya kısa mesaj ile iletebildiklerini ifade ediyor. Bu ülkeleri Endonezya (%76), Hindistan (%69), Suudi Arabistan (%67), Türkiye (%58), Brezilya (%48), Japonya (%46), Güney Afrika (%45), Arjantin (%42), Meksika (%42) ve Rusya (%39) takip ediyor.

Katılımcıların sözlü veya sanal iletişime yönelik tercihlerini demografik özelliklerine göre incelediğimizde en önemli değişkenin yaş olduğu göze çarpıyor. 35 yaşın altındakiler (%54) yüksek sesle dillendiremedikleri şeyleri kısa mesaj veya e-posta olarak göndermeye 35-49 (%41) ve 50-64 (%26) yaş gruplarına göre daha yatkın.

Gelir düzeyi de öne çıkan bir diğer etken, yüksek gelir grubundakiler (%46), daha düşük gelir gruplarına göre sanal yöntemleri daha çok tercih ediyor.