Anneler bu habere çok kızacak!

Anneler bu habere çok kızacak!
Anneler bu habere çok kızacak!
Dünya günde 3 öğün abur cubur yiyor.
Haber: KALBEN SAĞDIÇ - info@yeniakil.com.tr / Arşivi

Amerika kıtası patates cipsi olmadan yaşayamaz. Avrupalılar şekerlemeleri çok severler. Latin Amerikalılar “bisküvim olmadan asla” diyenlerden. Orta Doğu’nun da kendine has atıştırmalıkları var.

Nielsen tarafından hazırlanan kapsamlı bir araştırma dünyadan 66 ülkenin abur cubur alışkanlıklarını ele alıyor. Acaba dünyamızın hangi kıtasında anneleri kızdıracak hangi atıştırmalıklar tüketilmekte? Ve, öğünlerimiz neden giderek kısalıyor, hızlanıyor?

Küresel abur cubur marketi geçtiğimiz Mart’ta biten 12 aylık süreçte yaklaşık 400 milyar dolarlık gelir elde etti ve bir önceki döneme göre %2’lik büyüme gösterdi. İlerleyen yıllarda bu sektörün büyümeye devam etmesi de öngörülmekte. Gelişmekte olan ülkelerin bu büyümeye katkısı yadsınamaz. Avrupa yılda 170 milyar dolar harcama yaparken, Kuzey Amerika’nın bütçesi 120 milyar dolar. Asya-Pasifik bölgesinde 50 milyar dolarlık, Latin Amerika’da ise 30 milyar dolarlık bir abur cubur gideri söz konusu. Cips deyip de geçmeden önce ciddi düşünmemizin zamanı gelmiş gibi görünüyor.

Ülkelerin favorileri neler?

ABD ’nin %18’i yoğurt, %14’ü meyve ve sebze, %10’undan azı ise bisküvi ve kekleri tercih ediyor. Avrupa’da ise hikaye farklılaşıyor. En popüler atıştırmalık şekerleme. Avrupa kazandığının %30’unu şekerlemeye yatırıyor. Dondurulmuş ürünler %21, tuzlular %14, bisküvi ve kekler ise %13 oranın tercih ediliyor. Latin Amerika’nın da kendine has zevkleri var. Kek ve bisküvi tüketenler %33 ile öne çıkıyor. Asya parasını genellikle dondurulmuş ürünlere harcarken Orta Doğu ve Afrika’nın tuzlular ve şekerlemeler arasında kararsız kaldığını görüyoruz.

Taze meyvenin katılımcılardan gelen %18’lik destekle “en çok aranan” abur cubur olması annelerin yüzünü güldüren verilerden. Çikolata %15 ile ikinci sırada yer alıyor. Ömrü uzatan, hem dişlere hem mideye iyi gelen, sağlıklı yiyeceklerin atalarından yoğurt ise %6 ile listenin üçüncü sırasına yerleşmiş durumda.

Son 30 gün içinde en fazla tercih edilen abur cubur yine kıtalara ve bölgelere göre değişiyor ancak dünya genelinde çikolata %64 ile şampiyon.


İnsanların tercih ettikleri atıştırmalıklar aslında yemek yeme alışkanlıklarındaki değişimi de ortaya koyuyor. Artık kahvaltı etmek, öğle ya da akşam yemeğine zaman ayırmak yerine atıştırıp açlığımızı yatıştırmayı mı tercih ediyoruz?

60’dan fazla ülkeyi kapsayan bu araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların %52’si kahvaltının alternatifi olarak abur cuburları tercih ediyor. Türkiye’de bu oran ortalamanın %1 üzerinde. Öğle yemeğini geçiştirme oranımız %58, akşam yemeğini ise %50…


Genel olarak dünya ortalaması da akşam yemeğini geçiştirme ihtimalinin diğer öğünlere göre daha düşük olduğunu gösteriyor. Mısır (%65), Güney Afrika (64), Yunanistan (%63) ve Hindistan (%62) uzun akşam yemeklerini es geçmeye en yatkın ülkeler… Öte yandan Danimarka (%16), Belçika (%19), Hollanda (%21) ve Japonya (%21) “o sofraya oturulacak” diyor.

Nielsen’da küresel tüketici görüşleri bölümünün başında bulunan James Russo’ya göre “Zamana açız.” Gelişmekte olan ekonomilerde insanlar çalışmak, üretmek ve fabrikaların bacalarını tüttürmek için neredeyse tüm zamanlarını feda etmek durumunda kalabiliyor. Yükselen orta-sınıfın ve giderek artan mobilizasyonun sonuçları atıştırarak yaşayan nesiller.

Anneler, sakin olun! Çünkü, artık sağlıklı abur cuburları tercih ediyoruz. Araştırma yöneticilerinden Susan Dunn’a göre şekersiz atıştırmalıklara yönelen kitleler, tüketicilerin yemek kültüründeki değişimi ortaya koyuyor.

Sizce, uzun ve keyifli yemeklerin yerini alan atıştırmalıkların yerini bilim-kurgu filmlerinde gördüğümüz besin hapları ne zaman alır?