Anneler bu işe ne diyor?

Anneler bu işe ne diyor?
Anneler bu işe ne diyor?
Herkes annelere bir şey anlatma, satma ya da kabul ettirme derdinde. Peki, ya anneler ne düşünüyor? Adhoc sordu, 1500 anne yanıtladı.
Haber: KALBEN SAĞDIÇ - info@yeniakil.com.tr / Arşivi

Bugünlerde herkesin merkezinde anneler var. Markalar annelere yönelik reklam kampanyaları ile fark yaratmaya çalışıyor. Liderler annelere sesleniyor. Kanaat önderleri anne verilerine dayanarak konuşuyor. Annelere neyi nasıl yapmaları gerektiğini anlatan kurumlar da var. Kısacası, annelere dert anlatan çok! Peki annelerin görüşleri ne yönde? Adhoc tarafından hazırlanan Annemetre araştırma serisi annelerin kim olduklarını, değerlerini, ideolojilerini, gündelik hayatlarında olsun aile hayatlarında olsun önceliklerini, markalara ve sektörlere bakış açılarını analiz etmeyi hedefliyor.

Serinin ilk araştırması 0-15 yaş arasında çocuğu olan, şehirli 1500 anne ile gerçekleştirilen yüz yüze görüşmelere dayanıyor.

Sonuçlara göre 15 milyon anne, 24 milyon çocuğun hayatını yönetiyor. Anneler günde 74 milyon, senede 27milyar para harcıyor. Annelerin tüm kararları yaklaşık 55 milyon kişiyi etkiliyor. Bir başka deyişle ülkenin geleceğini de ekonomisini de anneler yönetiyor.

Annelerin %89’u “önce çocuğum” diyor. Çocuk yetiştiren anneler, eğitim söz konusu olduğunda okul ve ev arasında bir işbölümü olduğuna inanıyorlar. %33, kaliteli eğitime; %32 ise uyuşturucudan uzak bir çevrenin önemine vurgu yapıyor. Çocuk için öncelik %43 ile çalışkanlık olmalı, diyen anneleri %28 ile sorumluluk ve özgüven takip ediyor.

Çocukların önceliği dindarlık olsun diyen anneler ise %11 oranında. Çocuk yetiştirirken annelerin %66’sının önceliği terbiye. %36 ise hoşgörü…

Annelerin %60’ı yorgun ve stresli ama %90’ı da mutlu… Çalışan anneler, diğerlerine göre %30 daha fazla suçluluk ve yetersizlik hissediyor. Çalışan annelerin böyle hissetmesini engelleyecek sorumluluk sahibi ve ilgili baba sayısına dair henüz bir araştırmamız yok, bekliyoruz!

Türkiye’nin anneleri umutlu da! %40 ülkenin 10 yıl öncesine göre daha iyi durumda olduğuna inanıyor. %43 Türkiye’nin 10 yıl sonra daha da ileride olacağı hayaline sahip. %24 ise durumun aynı kalacağını vurguluyor.

Annelerin mönüsünde ilk 5’te kimler var?
1. Süt
2. Yoğurt
3. Brokoli
4. Ispanak
5. Ayran

Annelerin %20’si çalışıyor, %60’ı mecbur kalmadıkça çalışmayı düşünmüyor. Üniversite mezunu olup da çalışmayan annelerin oranı %40. Çalışan annelerin %20’sinin kariyer hedefleri var. Buradan çıkarabileceğimiz en net sonuç: Annelik tam zamanlı bir iştir!

Gelelim annelerin sosyal medya alışkanlıklarına: Annelerin %60’ı Facebook’u, %14’ü ise Twitter’ı tercih ediyor.

Bu ilginç ve renkli araştırmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.