Çalışan insan, sağlığın için ayağa kalk!

Çalışan insan, sağlığın için ayağa kalk!
Çalışan insan, sağlığın için ayağa kalk!
2 saat oturmanın 20 dakikalık egzersizin faydalarını sıfırladığını biliyor musunuz? Şimdi ayağa kalkmanın ve sağlıklı bir yaşama adım atmanın tam zamanı.

Sürekli oturmak ve hareketsiz olmak sağlığımız için iyi değil. Bu gerçeğin farkındayız. Peki, böyle yaşamanın etkilerini ölçmek mümkün mü?

Mayo Clinic Proceedings’in 8 Temmuz sayısında yayınlanan yeni bir çalışma, 2 saat oturmanın 20 dakikalık egzersizin faydalarını sıfırladığını ortaya koyuyor. Çalışmanın yazarlarından Dr.Jarett Berry oturmanın kardiyovasküler sıkıntılara yol açtığını ancak süreçte işleyen mekanizmaların henüz tam olarak anlaşılmadığını belirtiyor.

Oturmak, sigara kadar zararlı mı?

12-49 yaş arasında 2233 sağlıklı katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmanı kişilerin fitliklerini, günlük egzersizlerini ve oturma davranışlarını inceliyor. Çalışmaya göre, oturmanın kalp rahatsızlığından obeziteye kadar birçok olumsuz sonucu olsa da, otururken yaptığımız her türlü hareket bu etkileri azaltma gücüne sahip.

Kardiyoloji uzmanı Dr. Jacquelyn Kulinski’ye göre “sandalyenizde otururken ayağa kalkmak, telefonla görüşürken dolaşmak ve hatta gerinmek bile egzersize dönüşebilir.”

Öğle yemeğinde hava almaya çıkmak, Türkiye ’de daha sık kullanılmaya başlanan (buraya eski bir infografi içeriğimizi dahil edeceğim alakalı) sağlık ve fitness uygulamalarından faydalanmak, kimi zaman asansör yerine merdivene yönelmek ve ayakta toplantı yapmak hayata oturmaya gelmediğimizi göstermeye ve daha sağlıklı olmaya yetebilir.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    YAŞ

    ,

    Hava

    ,

    Kalp

    ,

    Asansör

    ,

    Sigara

    ,

    fitness

    ,

    zaman