Çevreyi seviyoruz, çevreci markalara fazla ödemeyi sevmiyoruz

Çevreyi seviyoruz, çevreci markalara fazla ödemeyi sevmiyoruz
Çevreyi seviyoruz, çevreci markalara fazla ödemeyi sevmiyoruz
Ipsos Socialogue Kasım 2013 sonuçlarına göre aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 24 ülkeden toplam 18.500 kişinin yarısından fazlası markaların çevreci çabalarına önem veriyor...

Başka bir Dünya yok. Her ne kadar uzayın derinliklerine doğru keşif turlarını sıklaştırmış olsak da bu gezegene kötü davranmaya devam edersek beklediğimizden daha kısa zamanda evsiz kalabiliriz.

Ormanları yok etmeye, çevreye zarar veren gazlar üretmeye, plastik uygarlığını inşa etmeye devam ediyoruz ancak bir yandan da çevreyi kurtarmak için çabalıyoruz da. Bunun en güzel örneği çevrenin bu hale gelmesinde payı büyük olan markaların artık daha bilinçli davranışlar sergiliyor olması...

Ipsos Socialogue kapsamında yürütülen ve Türkiye 'nin de aralarında bulunduğu 24 ülkeyi kapsayan araştırmanın sonuçları çevreci markaların desteklendiğini ancak çevreci ürünlere daha fazla ödemenin pek istenmediğini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan 24 ülkedeki 18.500 bireyin yarısından fazlası (%52), markaların çevreci çabalarına önem verdiğini ifade ederken, %31 bu konuda kararsız, %17’si ise önem vermiyor.

Her on kişiden sadece dördü “yeşil ve çevreci” ürünlere daha fazla para ödemeye hazırken, %28’i tam tersi düşünüyor.

Çoğu ülkede katılımcılar markaların çevre ile dost uygulamalarını desteklerken, bu ürünlere daha fazla ödemek istemiyor. Çin ise bu genellemenin dışında kalıyor. Çinli katılımcıların yarısı markaların çevreci çalışmalarını değerli bulduğunu söylerken, %58’i aynı zamanda bu ürünler için daha fazla ödemeye hazır olduğunu ifade ediyor.

Markaların çevreyi korumaya yönelik çalışmalarına en çok değer veren ülkeler arasında %60 ile Türkiye de var. Listenin başındaki diğer ülkeler: Arjantin (%70), Meksika (%68), Endonezya (%68) ve Güney Afrika (%62).

Markaların çevreci yaklaşımlarına önem vermenin ötesinde bu ürünlere daha fazla para ödemeyi de kabul eden ülkelerin ortasında yine Türkiye’yi görüyoruz: Endonezya (%59), Hindistan (%59), Çin (%58), Türkiye (%54), Arjantin (%52), Meksika (%50), Brezilya (%50), Suudi Arabistan (%43).