Dijital Dünyanın Liderliği Gençlerin Elinde

Dijital Dünyanın Liderliği Gençlerin Elinde
Dijital Dünyanın Liderliği Gençlerin Elinde
Snapchat nedir? Giyilebilir teknolojiyle ilgili görüşleriniz neler? 146 size bir şey ifade ediyor mu? Yapılan yeni bir araştırmaya göre dijital yaşamak, yaşla yakından ilgili.

Aranızdan kaçınız annenize ya da babanıza mesaj atmayı öğretmeye çalışırken pes dedi ve bir bardak soğuk su içti? Gönderdiğiniz bayram fotoğraflarını “yanlışlıkla” sildiği için arayan akrabalarınız var mı? Yaşınız ilerledikçe teknolojik gelişmeleri ve yeni cihazları takip etmeyi bırakıyor musunuz? Çok doğal, çünkü dijitalize yaşamak yaşımızla bağlantılı.

İngiltere ’nin Türk Telekom’u Ofcom tarafından 2800 İngiliz vatandaşının katılımıyla hazırlanan yeni bir araştırma, dijital kavrama yetenekleriyle nesiller arasındaki ilişkiyi inceledi. Sonuç pek de şaşırtıcı değil: 14-15 yaşları doruk noktasıyken yetişkinlikte dijital kavrama becerilerimiz azalıyor.

Araştırma, ev telefonundan internete bağlanmanın ne demek olduğunu hiç bilmeyen nesillerin iletişim teknolojisine bakış açılarının büyüklerinden farklı olduğunu gösteriyor.

Ofcom tarafından hazırlanan; kişinin teknoloji farkındalığını ve özgüvenini ölçmek için tasarlanan puanlandırma sistemine göre (IQ testi ile benzeşiktir) 14-15 yaş aralığındaki katılımcılar 113 puan ile 100 olan yetişkin ortalamasının üzerine çıktılar. 6-7 yaş arasındakilerin 98 puan ile neredeyse yetişkinler kadar becerikli olduklarını gösterdikleri testin tutunamayanları ortalamaları 80 puan olan 75 yaş+ katılımcılar.


Teste tabi tutulan yetişkinlerin yarısının Snapchat, Google Glass ya da Apple’ın sansasyonel ürünü iWatch’tan da haberi olmaması, araştırmanın ilgi çekici sonuçlarından bir diğeri. Yarıdan fazla yetişkinin tabletlerden, akıllı telefonlardan ve uygulamalardan haberi var, endişe etmeyin. Yaşlandıkça dünyanın o kadar da gerisinde kalmıyor olabiliriz.

Öte yandan, dijital dünyanın yerlisi olan gençler de adeta birer yazıcı. 12-15 yaş arası katımcılarının sadece %3’ünün telefon görüşmelerini tercih ettiğini gözlemleyen araştırmaya göre, İngiliz gençlerinin çoğu mesaj, fotoğraf ya da videolar aracılığı ile iletişim kuruyor. Fotoğraf paylaşım uygulaması olan Snapchat %18’lik kullanım oranıyla yeni iletişimin en fazla öne çıkanlarından…

Ofcom yöneticilerinden Ed Richards’a göre milenyum jenerasyonu geleceğin iletişim alışkanlıklarını şekillendirmekle meşgul. Uyumaktan daha çok medya kullanan ve iletişim kuran gençler, yetişkinler ve yaşlılar akıllı telefonların, tabletlerin kolaylıklarını gündelik hayatlarına iyice entegre etmiş görünüyor.

Ofcom Araştırma Bölümü Direktörü James Thickett, cihazların ilgimizi dağıttığını kabul etse de teknolojinin çalışma hayatımızla özel hayatımızı dengeleme konusunda en büyük yardımcımız olduğunu vurguluyor. Yani, çalışırken başta Facebook ve Twitter olmak üzere birçok farklı platformda sosyalleşebildiğimiz için şanslı sayılabiliriz.

Sizce Türkiye’de farklı yaş gruplarının teknoloji ve dijital dünya ile olan bağlantılarını ölçümleyen bir çalışma yapılsa sonuçlar İngiltere’den çok farklı olur mu?