Dünyanın en büyük şirketleri beyaz sever

Dünyanın en büyük şirketleri beyaz sever
Dünyanın en büyük şirketleri beyaz sever
Silikon Vadisi'nde çalışan profili nasıl? Başarı merdivenlerini tırmanmak için ihtiyacınız olan en önemli şey ne? Yoksa ırkınız ve cinsiyetiniz mi?

Bu yaz teknoloji devleri çalışanlarıyla ilgili demografik bilgiler içeren tablolar yayınlama yarışına girdi diyebiliriz. Google Mayıs ayında çeşitlilik konusundaki hassasiyeti ile övünmeye başladıktan sonra bunca yıldır bir sır gibi saklanan veriler birbiri arkasına sıralandı.

Quartz'ın da yer verdiği tablolar pek de iç açıcı değil: Teknoloji liderleri beyaz erkekleri işe alma alışkanlıklarını sürdürüyorlar.

Üstelik, kadın erkek arasındaki fark etnik kökenler arası ayrımcılıktan daha da belirgin. Şirketler genelinde kadınların temsil oranı %30’u bulurken Google ve Yahoo şirketlerinde teknoloji ve mühendislik alanlarında, bu oranın yarısı kadar düştüğünü görüyoruz.


Tüm şirketler daha fazlasını yapmaları gerektiğini söylese de tablolar ve blog yazıları dışında aksiyon alan pek yok. Ve elbette, kadınların ya da siyahilerin bu sektörlere girmesini engelleyen hiç kimse de yok. Yani, devlere göre çalışan kazanır ve elması kızarır.

Çeşitliliğe önem veriyormuş gibi yapma konusunda eşitlik sağlamaktan daha başarılı olan teknoloji devlerinden bazıları da konuyla ilgili soruları yanıtlamaktan bile kaçınıyor. Örneğin, Oracle veri paylaşmayı reddederken Amazon, Samsung ve Cisco gibi şirketler de gazetecilerin ya da araştırmacıların sorularını dahi yanıtlamıyor. Zaten Google, Yahoo ya da Twitter’ın sağladığı veriler de durumu değiştirmekle ilgili değil, görünürde şeffaflık yaratmak ve vicdanen rahatlamakla ilgili.

Özetle, beyaz bir erkekseniz Silikon Vadisi'nde elmanızın kızarmaması için hiçbir sebep yok.