Kadınlar da oynar, hem de nasıl oynar!

Kadınlar da oynar, hem de nasıl oynar!
Kadınlar da oynar, hem de nasıl oynar!
"Gamer dediğin erkek olur" önyargısı çoktan geride kaldı. Artık kadınlar da oyun dünyasında erkekler kadar etkili, hızlı ve seviyeli! İşte ABD'den gelen araştırmanın sonuçları...

Video oyunlarının renkli, gizemli ve sürükleyici dünyasında büyük ve hızlı değişiklikler gözlemlenmekte. Entertainment Software Association’ın her yıl yayınladığı raporun güncel sonuçlarına göre oyun meraklıları arasında cinsiyet ayrımı neredeyse kalmadı demek mümkün. Erkeklerin oranı 52%, kadınların oranı ise %48…

Sekiz sene önce ABD ’de bilgisayar oyunu oynayanların %63’ü erkekti. Ayrıca, bugün oyun oynayan yetişkin kadınların ergen erkeklere oranı da durumun nasıl değiştiğini ortaya koyar nitelikte: %36 vs %17. Yetişkin kadınlar kazandı! Bir diğer ilgi çekici veri ise 50 yaş üstü “gamer” kadınların sayısının, 2012’den 2013’e %32 artmış olması.

Şeker kırmanın dayanılmaz hafifliği olsun, kızgın kuşların maceraları olsun… Özetle konsol oyunlarının egemenliğinin bir nevi son bulmasına yol açan mobil devrim ve Candy Crush gibi özellikle kadınları cezp edecek oyunların varlığı ile oyun dünyası yeniden şekillenmekte. Euromonitor’un haberine göre Xbox ve Wii gibi konsol oyunu olmayan her şey, yani dijital oyun dünyası, günümüzde video oyunları satışlarının %27’lik dilimini temsil ediyor.

Mobil oyunların değeri ise sadece geçtiğimiz yıl bile %10 arttı. ABD pazarındaki büyüme oranı geçtiğimiz iki sene %50 ve %30’luk büyümeden sonra 2013’te %6 olarak gerçekleşti. Bir başka deyişle, ABD, önümüzdeki yıl 1,1 milyar dolarlık Japon mobil oyun pazarını ele geçirmek için hazır gibi görünüyor.

ESA’nın verilerine göre mobil oyunlar %44 akıllı telefonlarda, %33 kablosuz cihazlarda oynanıyor. Sosyal ve eğlencelik oyunlar %46, puzzle ve masa oyunları %31, aksiyon, spor, RPG’ler (rol üstlenme oyunları) ve MMO’lar (çok oyunculu platform oyunları) %15 oranında tercih ediliyor. Ayrıca, araştırmanın sonuçlarına göre ABD’de ortalama bir gamer 31 yaşında ve yaklaşık 14 senedir oyun oynuyor.

Böyle istatistikler “gamer” kelimesinin tanımını sorgulatmaları açısından önemli. Sadece mobil oyun oynayanlara “gamer” demek senelerini DOTA, League of Legends, Silent Hill, Fallout gibi oyunlara vermiş emektarlara zor gelebiliyor. Ancak, oyun oynayan herkes aslında birer gamer. Nitekim ESA’nın araştırma yaparken mobil ya da genel diye ayrımlar yapmaması da durumu ortaya koyuyor.

Konuyla ilgili fazla bilgi ve veri için buraya tıklayın.