Kriz bitti, reklamlar tam gaz!

Kriz bitti, reklamlar tam gaz!
Kriz bitti, reklamlar tam gaz!
Ad Age, 2013'ün reklam harcamalarını inceledi. 2007 ekonomik krizinin izlerini reklama harcama yaparak silmeye çalışan en büyük 100 reklamveren, dijital harcamaların önemini de kavramış durumda.

Amerika ’nın en büyük 100 reklamvereni 2013’te 109 milyar dolarlık pazarlama harcamalarıyla rekor kırdılar. 2007 yılında gerçekleşen ekonomik krizin sarstığı bütçelerini reklamlar için özgür bırakarak kriz öncesi miktarlarına yeniden döndüler.

MediaCat Online'ın yer verdiği Ad Age raporuna göre 100 marka reklam bütçelerini geçtiğimiz yıl dikkatli davranarak %4.4 oranında genişletirken teknoloji endüstrisi de reklam sektörünü %26’lık harcama artışıyla destekledi.

Grubun en fazla kazananları Expedia ve Microsoft olurken Procter & Gamble geçtiğimiz yıl olduğu gibi 2013 yılının da galibi oldu. 5 milyar dolarlık pazarlama harcamaları sayesinde…

JPMorgan Chase 2013 yılında reklama 1.88 milyar dolar harcayarak 2012 pazarlama bütçesini %10 genişletti. Harcamalar arasında TV 225 milyon dolar, dergiler 47 milyon dolar, gazeteler 18 milyon dolar, internet 59 milyon dolar ve diğer harcamalar 1.48 milyar dolarlık pay aldı.



Walt Disney 1.96 milyar dolarlık pazarlama bütçesi ile %4.5 artış sergilerken Fiat Chrysler ise 1.97 milyar dolarlık reklam harcamaları ile 2012’ye göre %1.4 oranında artış gösterdi.

2013’te dijital harcamalar da yükselişte. Örneğin, Nestlé 2013’te %16.3’lük bir artış sergiledi ve bunun %40’ı dijital alanda oldu. CEO Paul Bulcke’ın sözleriyle “Marka dijitali ve dijitalin ticarileşmenin tüm boyutlarında başarabileceklerini anlamış ve benimsemiş durumda.” Estée Lauder markası da TV reklamlarından kesip dijitale daha fazla yatırım yapan markalar arasında.