"Maraton izleyici" reklamların yeni dostu

"Maraton izleyici" reklamların yeni dostu
"Maraton izleyici" reklamların yeni dostu
Pazarlama teknolojisi platformu Annalect'in araştırmasına göre arka arkaya 3 bölüm dizi izleyebiliyorsanız reklamlara olan sempatiniz artmış olabilir.

“Binge-viewer” olarak adlandırılan maraton izleyiciler yayınlanan reklamları daha iyi hatırlıyor ve daha fazla konu ediyor. Kim bu maraton izleyiciler? Kısaca, bir oturuşta arka arkaya üç bölüm dizi devirenler diyebiliriz.

MediaCat’in yer verdiği ve Omnicom Medya Grup'un pazarlama teknolojisi platformu olan Annalect'in araştırmasının sonuçları maraton izleyicilerin %21’inin reklamları hatırladığını, belli aralıklarla izleyenlerin ise yalnızca %10’unun reklamları hatırladığını gösteriyor. Araştırma, haftada 5+ saati televizyon ya da başka bir aracın başında 5.Element filminden fırlamış gibi tüketen izleyiciler arasından 18 yaş ve üzeri 1307 yetişkini kapsıyor. 826’sı maratoncu olan izleyiciler, diğerlerine göre daha genç olma eğiliminde.

Maratonculara dair başka ayrıntılar daha var: Reklamları sosyal medyada paylaşma eğilimine sahipler ve arkadaşlarıyla, aileleriyle tartışıyorlar. Reklam paylaşımları yapan maratoncuların oranı, %7 oranında paylaşım yapan diğer izleyicilere göre %8 daha fazla. Arkadaşlarıyla ve aileleriyle reklam tartışma oranları da %20.

Maraton izleyicilerin bir trend haline gelmesi markalar açısından yeni kapılar açabilir. Ne de olsa çok okuyan değil, çok izleyen bilir!


    ETİKETLER:

    YAŞ

    ,

    Medya

    ,

    Reklam

    ,

    dizi

    ,

    sosyal

    ,

    genç