Mobil interneti nasıl kullanıyoruz?

Mobil interneti nasıl kullanıyoruz?
Mobil interneti nasıl kullanıyoruz?
Mobilike& Wonk araştırdı. 2011'den 2014'e mobil internet kullanıcı sayısında yaklaşık 25 milyonluk artış var.

İster ofiste, ister toplu taşıma aracında, ister tatilde olalım… Elimizden düşürmediğimiz yeni bir aksesuarımız var: Akıllı herhangi bir şey! Artık 2 yaşındaki çocukların bile bizi hayretler içinde bırakarak oyun oynadığı, resim çizdiği tabletler; gençlerin "yapışık" yaşadığı akıllı telefonlar; asansörde bile kesilmeden devam eden mobil iletişim... Cep telefonu ve bilgisayarın anlam değiştirdiği bir çağda her gün yeni uygulamalara, yeni haberlere ve yeni fırsatlara boğuluyoruz.

Mobilike& Wonk tarafından hazırlanan mobil internet kullanım alışkanlıkları araştırmasına yer veren Digital Age’in haberine göre:

-2011 yılından günümüze Türkiye ’de mobil internet kullanıcı sayısında ciddi bir artış gözlemleniyor.
-2011’de 1 milyon 862 bin olan kullanıcı adedi 2014’te 26 milyon 444 bin seviyesine ulaştı.
-Türkiye’nin trafik hacmi, yani internetteki veri akışı hacmi, 2014’te 52 milyon 359 bin seviyesinde.
-Türkiye’de mobil kullanıcıların yüzde 88’i gün içinde mobil internet kullanıyor.
-Mobilde harcanan günlük zaman ortalama 2 saat 42 dakika olarak belirlenirken; aylık zaman ise 37 saat olarak yansıyor.



Araştırmanın sonuçlarına göre gençler akıllı telefon kullanımında diğer yaş gruplarını geride bırakıyor. Erkekler ise kadınlara göre daha fazla akıllı telefon ya da tablet kullanıyor.

Kadınlar tabletlerde video izlemeyi tercih ederken erkekler sosyal ağlara bağlanmayı tercih ediyor.

hurriyetemlak.com verileri incelendiğinde mobil uygulamaların indirilme rakamlarındaki artış da dikkat çekiyor. Örneğin; uygulamayı iPad’ine indirenlerin sayısının, 2014 yılının ilk 8 ayında bir önceki yıla göre yüzde 95 oranında artmış durumda.

Kullanıcılar için aradıkları satılık ya da kiralık gayrimenkulü iPad’lerinde bulmak hem daha kolay hem daha kullanışlı görünüyor.

Bu veriler doğrultusunda birçok marka, kurum, sosyal, kültürel mecra ve internet sitesi de mobil uygulamalara ağırlık vermeye devam ediyor.