Patronlara cyberloafing serbest!

Patronlara cyberloafing serbest!
Patronlara cyberloafing serbest!
Birçok iş yerinde çalışanların kişisel internet kullanımları sınırlandırılmakta, hatta engellenmekte. Peki kaytaranlar patronlarsa ne olacak?

Norveçli araştırmacılar 11.000 işveren ve üst düzey yöneticiyle görüştü. Çalışırken internette kaytaranların aslında çalışanlar değil, patronlar olduğunu gördü!

Journal of Computer-Mediated Communication dergisinin son sayısında yayınlanan makaleye göre işverenler ve üst düzey yöneticiler mesai saatlerinde sosyal medya sitelerinde dolaşılmasına karşı çıkıyor. Öte yandan, bu kişiler ofis hiyerarşisinde daha aşağılarda olanlardan fazla internet kullanıyorlar. Zıtlığın temelinde ne var? İspatlanmamış sebepler arasında yöneticilerin ve işverenlerin daha uzun saatler çalışması, kariyerlerini görünür kılmak için daha fazla uğraşmaları ya da işlerini kaybetmekten daha az korkmaları var.

Araştırma katılımcılara Facebook ve Twitter kullanımlarıyla ilgili de sorular yöneltirken yaş, cinsiyet ve karakter gibi unsurların “cyberloafing” ile, yani internette vakit öldürürken çalışıyormuş gibi görünme eylemiyle bağlantısını araştırdılar. Doğal olarak gençler, bekârlar ve daha fazla eğitim almış kişiler internet alışkanlıklarını ofiste de sürdürüyor. Hatta erkek çalışanlar sosyal medyada kadınlardan daha fazla zaman harcıyor.

Dışa dönük, sinirli, uzlaşmacı, özenli ya da entelektüel/hayalperest karakter tipleri belirleyen araştırmaya göre dışa dönük ve sinirli kişiler Facebook ve Twitter’da zaman geçirmenin normal olduğunu düşünüyor.

Çok yoğun çalışan ya da gün içinde farklı engellerle karşılaşan çalışanların sosyal medyaya zaman ayıramıyor olması elbette beklenmedik bir sonuç değil, ancak patronların zaman öldürme özgürlüğünü sınırlandırmak verimli sonuçlar doğurabilir.