Sosyal medyada neyi, neden paylaşıyoruz?

Sosyal medyada neyi, neden paylaşıyoruz?
Sosyal medyada neyi, neden paylaşıyoruz?
Ogilvy ve SurveyMonkey bir araya geldi, araştırdı. Sosyal medyada "paylaş" demeden öncelere nelere dikkat ediyoruz?

Sosyal medyayı nasıl kullansak da daha büyük kitlelere ulaşsak? İşte son yıllarda, şirketlerin ve markaların aklındaki bir numaralı soru bu. Social@Ogilvy ve SurveyMonkey bir araya gelerek sosyal medya kullanıcılarının neyi, neden ve nasıl paylaştıklarını inceledi.

SurveyMonkey ile Social@Ogilvy’nin hazırladığı online ankete 16 ülkeden 6500 katılımcının yanıtları doğrultusunda paylaşma arzumuzu en fazla tetikleyen sebepler ve öncelikli sorunlar analiz edildi.

Brezilya, Fransa, Almanya, Meksika, Polonya, Rusya, Güney Afrika, İngiltere Amerika, Endonezya, Japonya, Kore ve Singapur’dan kullanıcıların katıldığı anket, Türkiye ’de 409 kişilik örnekleme grubu ile gerçekleştirildi. Katılımcıların %51’i kadın , %49’u erkek…

Paylaştığı içeriğin kişiliğini tanımladığını düşünen %13’lük kesim, özellikle Çin (%22), Türkiye (%18) ve Japonya (%15) gibi geleneklerine bağlı ülkelerdeki katılımcılardan meydana geliyor.

Katılımcıların %36’sı bir düşünceyi desteklemek veya bir sorunu gündeme taşımak için içerik paylaşıyor. Öte yandan faydalı ve düşünceli olmak için “paylaş” diyenler %49.

Çin’de ise yaratıcı hissetmekle sosyal medyada paylaşım yapmak arasında sıkı bir bağ var. Katılımcıların %30’u yaratıcı hissettikleri anlarda tıklıyor ve paylaşıyor.

Eğitici içeriklerin paylaşımı gelişmekte olan ülkelerde %43 iken, gelişmiş ülkeler %40 oranında komik ve eğlenceli içerikler paylaşıyor.

%40, içerik ilginç ise kaynağı önemsemediğini belirtiyor. Ayrıca sadece %7’lik bir kesim yoğun içeriğin enteresan olduğundan bahsediyor. Yani, içerik kısa ya da uzun olmalı diye bir kural yok.

Konu online reklamlar olduğunda ise Japonya, Kore ve ABD ’de kullanıcıların çok yoruldukları göze çarpıyor. Ayrıca, Amerikalı ve Japon kullanıcılar reklam içeriklerinin kalite açısından yetersiz olduğunu düşünüyor.

Sosyal medyayı paylaşma ve tüketme anlayışımıza dair daha fazla bilgi için MediaCat’in haberine buradan ulaşabilirsiniz