Tüketim denkleminden enflasyonu çıkarınca...

Tüketim denkleminden enflasyonu çıkarınca...
Tüketim denkleminden enflasyonu çıkarınca...
Deterjan, sabun, bisküvi... Hızlı tüketim ürünlerini hızla tüketirken cari ve sabit fiyatlardan nasıl etkileniyoruz? Ipsos araştırdı.

Günlük tüketime yönelik ambalajlı gıda ürünleri ve temizlik maddeleri hızlı tüketim ürünleri olarak adlandırılır. Alışveriş sırasında üzerinde çok düşünmeden aldığımız bu ürünleri tüketme alışkanlıklarımız incelendiğinde Mayıs 2013’ten 2014’e değişen bazı trendler dikkat çekiyor.

Ipsos Hane Tüketim Endeksi Raporu’na göre 2014 Mayıs’ta Toplam Hızlı Tüketim Ürünleri harcaması 2013’ün Mayıs ayına göre cari fiyatlarla, yani enflasyon etkisi gözetmeksizin %5 artış gösterdi. Sabit fiyatlarla ise, yani yıla endeksli enflasyon oranından arındırılmış olarak %5 küçüldü.

2014’ün ilk beş ayını ele alırsak Hızlı Tüketim Ürünleri büyümesinin cari fiyatlarla %6 olarak gerçekleştiğini görüyoruz.


    ETİKETLER:

    Alışveriş

    ,

    gıda