Yüksek performansın sırrı duygu yönetimi

Yüksek performansın sırrı duygu yönetimi
Yüksek performansın sırrı duygu yönetimi
Kararında hissedildiğinde en olumsuz duygular bile insanın işine yarayabiliyor. 1 milyondan fazla katılımcının yanıtlarına göre duygularını yönetebilenler kazanıyor.

Çalışırken stresle baş etmek, icra ettiğiniz işten daha ciddi bir işe dönüşebilir. Zorlu durumlarda sakin kalabilmek ve kendinizi iyi ifade etmenin yollarını bulabilmek performansınızı doğrudan etkiler. TalentSmart tarafından hazırlanan ve bir milyondan fazla katılımcının yanıtlarına göre düzenlenen yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre en iyi performans gösterenlerin %90’ı duygularını yönetebilen ve kontrolü kaybetmeden streslerini yönetebilenler…

Size stres yapmayın diyenlere gülüp geçmekte haklısınız, çünkü stressiz bir hayat ne yazık ki mümkün değil. Hatta beynimizin harekete geçmesi için bu duyguya ihtiyacımız bile var. Ortalama stres seviyelerinin performansa olumlu yansıdığı biliniyor. Özetle, kararında hissedildiğinde en olumsuz duygular bile insanın işine yarayabiliyor.

Araştırmacı Elizabeth Kirby’nin öncülüğünde hazırlanan çalışma, stres ve sıkıntının beynimizi uyanık tutabildiğini gösteriyor. İnsan beyni evrim geçirdikçe ve daha karmaşık bir yapı haline geldikçe endişe etme ve yaşananları zihinde tekrar edip stresi uzatma yetisi de gelişiyor. Örneğin, canınızı sıkan birine söyleyebileceğiniz etkili ve havalı cümleleri olayın üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin kurmaya devam edebilirsiniz, değil mi? Ya da seneler önce hoşlandığınız kıza yazdığınız mektubu vermediğiniz için hala canınız sıkılabilir.


Kalp hastalığı, depresyon, obezite gibi sonuçlarının yanı sıra bilişsel süreçler üzerinde de etkili olan stresle baş etmek için yapılması gerekenler nedir? İşte, stres savaşçılarının yanıtlarından çıkan sonuçlar:

Elindekinin değerini bilmek

Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre kıymet bilen insanların enerjisi daha yüksek oluyor. Üstelik bu kişiler fiziksel olarak da daha sağlıklı.
Farz etmeyi bırakmak

Ya öyle değil de böyle yapsaydım? Keşke yanına gitmek yerine mesaj atsaydım. Aslında o sorunun yanıtını biliyordum da… Sakin olun, derin bir nefes alın ve farz etmeyi bırakın.

Olumlu kalmak

Erken kalk, giyin ve hazırlan. Toplu taşıma araçlarında onlarca insanla birlikte bir yere gitmeye çalıştıktan sonra işe ulaş. Sorun çöz. Dert dinle. Araştırmanın sonuçlarına göre olumlu kalmayı başaran insanlar gün içinde sıkıntıların üstesinden daha rahat ve kolay şekilde gelebiliyor. Denemeye değer.

Çevrimdışı olmak

Teknoloji hayatı kolaylaştırıyor olsa da bazen ondan tamamen uzaklaşmak ve kendi başımıza kalabilmek gerekiyor. 7/24 müsait olan insanların daha fazla yorulduğu ve stres altında kaldığı gözlemleniyor. Her an çalacak bir telefon mu, buz gibi bir limonata eşliğinde en sevdiğiniz Pazar gazetesi mi?

Kafeine sınır koymak

Uyanık kalmakla metabolizmanızı değiştirmek arasında fark var. Kafein vücutta biriktikçe stres yaratıyor. Bilginize.

Uyumak

Kendilerini kontrol edebilen ve stres tarafından ele geçirilmeyen insanlar, uyku düzenlerini önemseyenler arasından çıkıyor. Sabaha karşı uyuyup sabah işe gittiğinizde kendinizden fazla bir şey beklemeyin.

Kötü fikirleri not almak

Gün içinde aklınızdan geçen ve kuyrukları birbirine değmeyen onlarca olumsuz fikir, beyin bürümcüklerinizin kırışmasına yol açmadan hemen bir kağıt kalem alın ve yazın. Sonra da yazdığınız cümleleri okuyun. Böylelikle hem düşüncelerinizi düzenleme fırsatınız olacak, hem de dünyanın o kadar karanlık bir yer olmadığını fark edeceksiniz.

Yeni bir pencere açmak

Hayatınızda daha kötü bir gün geçirmediniz mi? Bu iş aşırı berbat mı? Böyle şanssızlıklar her zaman sizin başınıza mı geliyor? Öyleyse, durumu değiştirmenin tam zamanı! Konuşanlardan değil, yapanlardan olun. Bakış açınızı değiştirmek ve yeni bir pencere açmak için atacağınız adımlara odaklanın.

Nefes almak

Bazen durup derin bir nefes almak çok önemlidir. Hemen karşılık vermeden, haklı olduğunuzu ispat etmek için uğraşmaya başlamadan, kızmadan ve yorulmadan önce derin bir nefes alın. “Ben sanki nefes almayı bilmiyorum.” diyor olabilirsiniz. Ancak, stresli durumlarda 10 adım yürümek ya da derin nefes alıp vermek göründüğü kadar kolay eylemler değildir.

Destek sistemine sahip olmak

Hepimiz tek başınayız. Çoğu karmaşık durumda kendimizden başka dostumuz yok. yine de fikirlerine güvendiğimiz insanların isimlerini aklımızda tutmak ve bizi zorlayan durumlarda onların yardımını almak çok önemli. İnsan kendi sorunlarına çok yakından baktığı için bazı detayları göremese de durumun dışındaki biri stresinizi bir öneriyle şıp diye alabilir.