ABD yarışına YouTube damgası

İnternette Saddam'ın idamının sansürsüz kaydının yayımını milyonlarca kişinin izlemesiyle YouTube, myspace gibi video paylaşım sitelerinin önemini keşfeden ABD başkanlık seçiminin adayları, bu alanı kontrol edemeyeceklerini tez elden öğrendi.

WASHINGTON - İnternette Saddam'ın idamının sansürsüz kaydının yayımını milyonlarca kişinin izlemesiyle YouTube, myspace gibi video paylaşım sitelerinin önemini keşfeden ABD başkanlık seçiminin adayları, bu alanı kontrol edemeyeceklerini tez elden öğrendi. Geçen hafta adayların resmi kampanya videolarını gönderip adeta festival düzenlediği YouTube'da en çok ilgiyi gayriresmi bir video çekiyor.
Demokrat aday Senatör Hillary Clinton'ı George Orwell'in filme de çekilen '1984' romanının Big Brother'ı (Büyük Birader) olarak gösteren videoyu 5 Mart'tan beri 1.5 milyon kişi izledi. Kaydın sonunda Hillary'nin partideki bir numaralı rakibi genç siyahi senatöre atıfla BarackObama.com adresi çıkıyor. Obama videoyla bağını yalanladı.
Ünlü yönetmen Ridley Scott'un 1984'te Apple'ın Macintosh'u için çektiği ve IBM'i Big Brother olarak sunduğu reklam filminden parçalar içeren video şöyle: Üniformalı kitlenin donuk biçimde kilitlendiği ekranda Clinton konuşurken, peşine güvenlik güçlerinin takıldığı iPod dinleyen, eli çekiçli bir atlet kız koşarak geliyor ve çekici fırlatıp ekranı patlatıyor. Ekranda '14 Ocak'ta Demokrat Parti'nin ön seçimleri başlayacak, 2008'in neden 1984'ten farklı olacağını göreceksiniz' yazısı çıkıyor. Ardından Apple'ın amblemi 'O' şeklinde gösteriliyor.
Obama, videoyu "Kampanyanın demokratikleşmesi" diye selamlarken, eski first lady bile, dikkatin milli marşı detone söylemesiyle alay eden videolardan başka yöne çevrilmesinden memnun olduğunu söyledi. Tüm haber bültenlerinde gösterilen 'Vote different' adlı videonun yaratıcısı, ParkRidge47 rumuzunu kullanıyor. Zira Clinton 1947/Park Ridge doğumlu. Olay kampanyanın adayların kontrolünden çıkacağına yoruluyor. (Washington Post)