Bin Ladin'den imaj köprüsü

11 Eylül'le dünyanın en aranan adamına dönüşen Kaide lideri Usame bin Ladin, artık 'ailevi sebeplerden' dünyanın en uzun asma köprüsünün de 'sahibi olacak.'

PARİS - 11 Eylül'le dünyanın en aranan adamına dönüşen Kaide lideri Usame bin Ladin, artık 'ailevi sebeplerden' dünyanın en uzun asma köprüsünün de 'sahibi olacak.' Zira Kaide liderinin, inşaat devi Bin Ladin Group'un sahibi olan üvey kardeşi Şeyh Tarık Muhammed, Asya ile Afrika'yı birleştirecek dünyanın en uzun asma köprüsünü yapmak için harekete geçti.
Afrika Boynuzu'ndaki Yemen ile Cibuti'yi bağlayacak köprü, 27 bin metreyle dünyanın en uzun asma köprüsü olan Japonya'nın 3 bin 910 metre uzunluğundaki Akaşi Kaikyo köprüsünü de geçecek. 'Aile adının itibarını onarmayı' hedeflediği söylenen Şeyh Tarık'ın, dokuz yılda bitirilmesi ve 21 milyara dolara mal olması öngörülen bu 'inşaat harikası', daha şimdiden 'yüzyılın köprüsü' diye anılmaya başladı. Özel jetiyle Cibuti ve Yemen arasında mekik dokuyan Şeyh Tarık, her iki ülkede destek alırken, Kaliforniya'daki Nur Kent Gelişim Şirketi'nden de inşaat projesini ortak gerçekleştirme vaadi koparmış.
'Işık kenti' kurulacak
Üzerinde otoban ve demiryolu bağlantısı olacak köprü sayesinde, dünyanın en kalabalık rotalarından Yemen-Cibuti arasında günde ortalama 100 bin araç ve 50 bin tren yolcusu geçebilecek. Ayrıca Bin Ladin Group, Kızıldeniz'in iki yakasına iki yeni kent de inşa edecek. Yetkililere göre, Cibuti kıyısına kurulacak 'Işık Kenti' sayesinde 100 bin yeni iş alanı da açılacak.
60 yaşındaki Şeyh Tarık ile 10 yaş küçük üvey kardeşi Usame'nin anneleri ayrı babaları ortak. Kaide liderinin yerini bilmediğini söyleyen Şeyh Tarık, iş dünyasında 'çok zeki ve karizmatik biri' olarak tanınıyor. Bir şirket yetkilisi ise Şeyh Tarık için bu projenin 'onur meselesi' olduğu savında: "Tarık'ın bu projeyle ilgilenmesinin bir nedeni de ailenin itibarını onarmak. Ancak Amerikalı yatırımcılar proje konusunda bize sorun yaratabilir." Bin Ladin Group yetkilisi Tarık Ayyad ise , "Köprüyle, yeni iş sahaları açarak ve Kızıldeniz'deki ticareti canlandırma istiyoruz. Afrika ülkelerini bağlamanın yanı sıra ürünleri Ortadoğu'ya nakletmek de kritik önemde. Ortadoğu belki petrol ile para zengini ama tarım ürünleri ile hizmet sektöründe büyük eksiklikleri var." (Times)