Tahran'ı 'temize çıkarmak' için dört basit yöntem

Tahran'ı 'temize çıkarmak' için dört basit yöntem
Tahran'ı 'temize çıkarmak' için dört basit yöntem
Batı'daki İran karşıtı haksız kampanyayı tersine çevirmek isteyen akademisyenler olarak, şu politikaların izlenmesi gerektiğini düşünüyoruz: Holokost inkârına son verilmeli; siyasi tutuklular bırakılmalı, Ortaçağ'dan kalma cezalar kaldırılmalı; kadınlar ve azınlıklara eşitlik verilmeli

Yurtdışında yaşayan İranlı akademisyenlerden yeni kurulacak İran hükümetine açık mektup:
Biz Avrupa ve ABD’de yaşayan bir grup akademisyen ve savaş karşıtı eylemci olarak son birkaç
yıldır İran’ın ulusal çıkarlarını, barışçı nükleer teknoloji geliştirme hakkı da dahil olmak üzere, sürekli savunuyoruz. Batı’daki yeni muhafazakârların İran karşıtı propagandası karşısında yürüttüğümüz çeşitli faaliyetler arasında şunları sayabiliriz: Basın toplantıları örgütlemek, radyo ve televizyon tartışmalarına katılmak, savaş karşıtı internet siteleri kurmak, bültenler bültenleri yayımlamak, makaleler ve
editörlere mektuplar yazmak, savaş karşıtı konferanslara katılmak, Batılı siyasetçilere yönelik lobi faaliyeti yürütmek.
ABD ve Batılı müttefiklerinin İran’ı haksız yere hedef alan politikalarına karşı kampanya yürütüyoruz. Bu politikalar, İran’ın nükleer dosyasını BM Güvenlik Konseyi’ne göndermeyi, İran aleyhinde Güvenlik
Konseyi kararları çıkarmayı, İran’da çatışmayı kışkırtmak ve ülkeyi istikrarsızlaştırmak yönünde gizli ve açık çabaları, ABD ve İsrail’in İran’ın nükleer tesislerine saldırı düzenleme tehditlerini içeriyor.
İran’da cumhurbaşkanlığı seçimleri yaklaşırken, savaş karşıtı faaliyetlerimizden çıkan dersleri paylaşmayı ve uluslararası arenada İran’ın çıkarlarını, ülkeyi tecrit etmeden veya yaptırımların sürmesine izin vermeden, hangi ulusal politikaların savunabileceğine ışık tutmayı görev biliyoruz. İran’ın çıkarlarını başarıyla korumak için müstakbel cumhurbaşkanının planlarında şu politikalara öncelik tanıması gerektiğini düşünüyoruz:
1) Batılı şahinlerin değirmenine oluk oluk su taşıyan Holokost’un sorgulanmasından vazgeçilip, yerine kışkırtıcılıktan arınmış yapıcı dış politika konması.
2) Bütün siyasi tutukluların serbest bırakılması, basına, örgütlenmeye ve siyasi partilere, barışcı gösterilere özgürlük. Herhangi bir araştırma olmadan bütün vatandaşlara seçimlere katılma hakkının tanınması.
3) Taşlama, el ve ayak uzuvlarının kesilmesi, halka açık idamlar ve reşit olmayanların idam edilmesi gibi Ortaçağ’dan kalma cezalandırmaların kaldırılması.
4) Kadınlar ve etnik azınlıklar için her alanda tam, kayıtsız şartsız eşitlik. Resmi ve gayrıresmi dini azınlıkların tam vatandaşlık ve sivil haklarının tanınması.
Bu görevlerin ihmali, ülkenin sosyal ve siyasi gelişimini ciddi şekilde sekteye uğratacak ve Batılı güçlerin haksız yeni sömürgeci baskısı ve çifte standartlarına karşı direnişinde İranlıları bölecektir. Ayrıca şahinlere ve ana akım medyadaki müttefiklerine, İran’ı uluslararası örgütlerde tecrit etme ve haklarından mahrum bırakma çabalarında güçlü propaganda araçları sağlayacaktır. Diğer yandaysa bu önlemlerin hayata geçirilmesi için adımlar atmak, ülkemizi hızlı bir ilerleme rotasına sokacak, bütün hayat tarzlarından İranlıları birleştirecek ve yeni muhafazakârları saldırgan İran karşıtı propagandalarında silahsız bırakacaktır.
(Ervand Abrahamyan (New York Şehir Üniversitesi’nde profesör) / Dr. Arşin Adib-Moghaddam, (Londra Üniversitesi’nin Doğu ve Afrika Çalışmaları Bölümü’nde (SOAS) öğretim görevlisi) / Haleh
Afşar, (York Üniversitesi’nde profesör) / Profesör Muhammed Ala, (İran Körfezi Özel Görev Grubu) / Hamid Dabaşi, (Columbia Üniversitesi’nde profesör)/ Abbas Edalat, (Londra’daki Imperial College’da profesör) / Ali Fathollah-Nejad, (Almanya’daki Münster Üniversitesi’nde ve SOAS’ta öğretim görevlisi) / Mehri Honarbin, (Canterbury Christ Church Üniversitesi’nde öğretim görevlisi) / Farhang Jahanpour, (Oxford Üniversitesi’nde öğretim görevlisi) / Mohammad Kamaali, (İran’a Yönelik Yaptırımlara ve Askeri Müdahaleye Karşı Kampanya’nın kurucusu) / Profesör Mahmud Karimi-Hakkak, (New York’taki Siena College’da öğretim görevlisi) / Fatemeh Keşavarz, (St. Louis’deki Washington Üniversitesi’nda profesör) / Ziba Mir-Huseyni (SOAS’ta öğretim görevlisi) / Pirouz Mojtahedzade, (Tahran’daki Öğretmen Eğitim Akedemisi’nde profesör) / Davud Nabi-Rahni (New York’taki Pace Üniversitesi’nde profesör) / Azam Niroomand-Rad (Georgetown Üniversitesi’nde profesör) /Ali Rastbeen (Paris’teki Uluslararası Stratejik Çalışmalar Enstitüsü’nün başkanı) / Elaheh Rostami (SOAS’ta öğretim görevlisi) / Nader Sadeghi (George Washington Üniversitesi’nde profesör) / Şirin Saidi (Cambridge Üniversitesi’nde öğretim görevlisi) / Muhammed Sahimi (Güney Kaliforniya Üniversitesi’nde profesör) / Leyla Zand (Uzlaşma Kardeşliği’ (Fellowship of Reconciliation) örgütünün İran programı direktörü), 10 Haziran 2009)