Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık Zonguldak'ta:

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık Zonguldak'ta:
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Işık Zonguldak'ta:
- "(Otomotiv sektöründeki iş bırakma eylemleri) Buradaki her bir günlük duraksama ve her bir günlük üretim kaybı bizim sektörümüzü, ihracatımızı olumsuz etkiliyor. Buradaki daha büyük tehlike şudur: Ortada bir toplu sözleşme varken, toplu sözleşme görüşmeleri tıkanma pozisyonunda değil iken, öngörülemeyecek bir şekilde mal bekleyen büyük tedarikçilerin Türkiye'ye yönelik güveninin kaybolması riskiyle karşı karşıyayız"

ZONGULDAK (AA) - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, otomotiv sektöründeki iş bırakma eylemlerine ilişkin, "Buradaki her bir günlük duraksama ve her bir günlük üretim kaybı bizim sektörümüzü, ihracatımızı olumsuz etkiliyor. Buradaki daha büyük tehlike şudur: Ortada bir toplu sözleşme varken, toplu sözleşme görüşmeleri tıkanma pozisyonunda değil iken, öngörülemeyecek bir şekilde mal bekleyen büyük tedarikçilerin Türkiye'ye yönelik güveninin kaybolması riskiyle karşı karşıyayız" dedi.

Bakan Işık, Çaycuma ilçesindeki Organize Sanayi Bölgesi'nde bir tekstil firmasında iş adamlarıyla basına kapalı görüşmesinin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, toplantıda özellikle ilçenin sorunlarını değerlendirdiklerini söyledi.

Sanayicilerin Çaycuma'nın Ereğli ve Zonguldak'taki taşkömüründen dolayı teşvikte üçüncü bölgede bulunmasından dolayı avantajlı olmadığı konusunda şikayetlerini aktardıklarını ifade eden Işık, şöyle konuştu:

"Biz de şu anda Başbakanımızın talimatıyla yürüyen bir çalışmayı arkadaşlarımızla paylaştık. Artık il bazlı teşvik değil de ilçe bazlı teşvik sistemiyle ilgili çalışma talimatını Sayın Başbakanımız, Ekonomi Bakanımıza talimatını verdi. Bu çalışma olumlu sonuçlanırsa o zaman Çaycuma'nın bu dezavantajı ortadan kaldırmış oluruz. Çaycuma'nın ulaşımla ilgili taleplerini dile getirdiler, özellikle üzerinde en fazla durdukları Filyos Projesi'nin akıbeti. Filyos Projesi, Sultan Abdülhamit'in projesidir. Cumhuriyet'ten de önce üzerinde kafa yorulmuş, düşünülmüş bir projedir. AK Parti iktidarına kadar Filyos Projesi'yle ilgili çok fazla adım atılmamıştı. Partimiz iktidara geldikten sonra bu projeyi hayata geçirmek için yoğun bir gayret gösterdi."

Gayretleri sonucu dere ıslahlarının tamamlandığını bildiren Işık, şöyle devam etti:

"Limanın ihalesi yapıldı. Serbest bölge dediğimiz bölgedeki kamulaştırma bitirildi. Endüstri bölge dediğimiz yerle ilgili açılan davalardan dolayı mahkemeler sürekli iptal kararları veriyor. Hakimleri aslında buraya davet edip Filyos Projesi'nin bölge için ne kadar önemli proje olduğunu anlatmamız gerekiyor. Ama iptal kararlarında en son dikkate alarak buradaki kararların gerekçelerini de inceleyerek yeni bir Bakanlar Kurulu kararını imzaya açtık. Sayın Başbakanımız da imzaladı. Şu anda Cumhurbaşkanımızın önünde. Eminim ki inanıyorum ki birkaç gün içerisinde Sayın Cumhurbaşkanımız da Bakanlar Kurulu kararını imzalayacak ve sonra Resmi Gazete'de yayınlanınca biz endüstri bölgesinin tekrar fiilen kurulmasını sağlamış olacağız. Sayın Başbakanımız Zonguldak mitinginde bunun müjdesini vermişti. Ben de Bakanlık görevine geldiğim günden bu yana yakından takip ettiğim konulardan birisidir."

- "Ayağı yere basan projeler faydalıdır"

Bakan Işık, CHP lideri  Kemal Kılıçdaroğlu 'nun "Bir büyük mega kent kuracağım, yüzyılın projesi" sözlerini hatırlatarak şöyle konuştu:

"Bana göre hayal kırıklığı. Böyle bir uçuk proje yerine Filyos gibi kümelenmeyi esas alan bölgesel gelişmeyi sağlayacak, ülkemize de büyük katkı yapacak projeleri hayata geçirmek doğrudur. Filyos Projesi'nin iptali noktasında CHP İlçe Başkanının yaptığı başvuru veya CHP'ye yakın sivil toplum örgütlerinin yaptığı başvurular bugün Filyos'taki gecikmenin temel sebebidir. Biz öyle ayağı yere basmayan projeler yerine bölgelerde kümelenmeyi esas alan ve şehirlerimizin potansiyelini ortaya çıkaran projelerin ülkemiz için çak daha yararlı ve faydalı olacağını düşünüyoruz. Bu projelerin başında da Filyos Projesi geliyor."

Bir gazetecinin "otomotiv sektöründeki eylemler ve grevler Türkiye'yi etkiler mi" sorusu üzerine Işık, otomotiv yan sanayisinin Türkiye'nin en çok ihracat yaptığı sektörlerin başında geldiğini vurguladı. Bakan Işık, şunları kaydetti?

"Buradaki her bir günlük duraksama ve her bir günlük üretim kaybı bizim sektörümüzü, ihracatımızı olumsuz etkiliyor. Buradaki daha büyük tehlike şudur: Ortada bir toplu sözleşme varken, toplu sözleşme görüşmeleri tıkanma pozisyonunda değil iken, öngörülemeyecek bir şekilde mal bekleyen büyük tedarikçilerin Türkiye'ye yönelik güveninin kaybolması riskiyle karşı karşıyayız. Bu bizim en önemli korkumuz.

Burada yarın 'Türkiye'de öngörülmeyen gelişmeler olursa üretimi durdurmak zorunda kalırız' endişesinden dolayı alternatif arayışına girilirse o zaman otomotiv sektörü bundan çok ciddi yara alır. Ben işçi kardeşlerime buradan bir kez daha sesleniyorum: Hemen üretime başlamak durumundayız. Üretime başlayalım. Sorunumuzu yine müzakere ederek çözelim. Üretim başlamaz da dünyanın beklediği malzemeyi biz bugün gönderemezsek yarın göndermemiz bile bizim için sıkıntı doğurabilir."

Bakan Işık ve beraberindekiler daha sonra tekstil atölyelerini ziyaret etti.