Rekabet Kurulu, teknoloji devi Google’a, yükümlülüklere aykırı hareket ettiği gerekçesiyle 355 milyon 143 bin 671,89 TL tutarında idari para cezası uyguladığını bildirdi.
Cezanın nedeni, Google’ın daha önce kendisine getirilen yükümlülüklere rağmen “İşletme Reklamları” adıyla devreye aldığı yeni tasarımların, önceki ihlallerle aynı nitelikte olması olarak açıklandı.
YEREL ARAMA İHLALİ TEKRARLANDI
Rekabet Kurumu, 2021 yılında Google’ın genel arama sonuçlarında kendi yerel arama ve otel fiyat karşılaştırma hizmetlerini öne çıkardığını tespit etmiş ve yaklaşık 296 milyon TL ceza kesmişti. Ayrıca, Google’dan rakip hizmetleri dezavantajlı konuma getirmeyecek yeni bir arayüz geliştirmesi istenmişti.
Ancak Kurul, Google’ın 2024’te uygulamaya koyduğu “İşletme Reklamları” tasarımının, önceki ihlalleri andıran bir yapı içerdiğini ve bu nedenle söz konusu yükümlülükleri ihlal ettiğini belirledi. Tasarım, Kurul’un talebi doğrultusunda sonradan geri çekilse de, uygulamada kaldığı süre boyunca 2024 yılı gayri safi gelirleri üzerinden her gün için on binde beş oranında ceza hesaplandı.
REKABET VE TÜKETİCİ REFAHI VURGUSU
Rekabet Kurumu tarafından yapılan açıklamada, piyasada adil rekabetin korunması ve tüketicilerin zarar görmesinin önlenmesi amacıyla şirketlere çeşitli yükümlülükler getirildiği hatırlatıldı. Bu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi durumunda ise idari yaptırımların devreye alındığı vurgulandı.